logo F1online.sk

Berger: „Plne talianske“ Ferrari nemôže uspieť

Boxový múrik Ferrari, ilustračné
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 11. 2020

Scuderia Ferrari snáď už viac „talianska“ byť nemôže. Mnoho zahraničných odborníkov tím opustilo a nahradili ich domáci. Časy, keď bolo Ferrari multinárodnou štruktúrou sú už preč, a to by sa podľa bývalého pilota Gerharda Bergera malo zmeniť.

Ferrari vedie švajčiarsko-taliansky šéf Mattia Binotto, taliansky šéf oddelenia pre výkonnosť (de facto technický riaditeľ) Enrico Cardile, taliansky šéf pre šasi Simone Resta a tiež taliansky šéf motorového oddelenia Enrico Gualtieri. Jedine Laurent Mekies, ako športový riaditeľ, nemá na kapitánskom mostíku Ferrari taliansky pas. Scuderia síce hlási, že s technickým oddelením úzko spolupracujú aj bojom ošľahaní konštruktéri Rory Byrne (Juhoafrická republika) a David Sanchez (Francúzko), verejnosti však nie je úplne jasné, ako na tom mocensky reálne sú.

Kedysi tomu však bolo inak. Ani nie tak dávno pracovali v Maranelle mená ako James Allison, Dirk de Beer, Pat Fry, Nikolas Tombazis, Loic Bigois, Nicolas Hennel a samozrejme Ross Brawn a Jean Todt. Súčasná situácia je tak trochu návratom do 80-tych a 90-tych rokov. Tie strávil vo Ferrari aj bývalý pilot Gerhard Berger.

„Ich veľkým želaním ako talianskeho tímu bolo aj vyhrávať ako taliansky tím, so samými Talianmi “ spomína na obdobie štvrťstoročie dozadu Bergerpodcaste Motor Sport Magazine. „Povedal by som, že dnes to už nie je možné. Formula 1 je veľmi komplikovaná, na vysokej úrovni a potrebujete ľudí z celého sveta, kdekoľvek ich nájdete. Na národnosti nezáleží.“

„Veď koniec koncov, samotný titul aj tak poputuje späť do Talianska.“

A práve úspechy minulé slúžia Bergerovi na to, aby poukázal na ingrediencie, ktoré potrebuje víťazný tím. Podľa jeho názoru by Ferrari malo uvažovať o zahraničných persónach pre kľúčové úlohy v tíme.

„Pozrime sa späť do Schumacherovej éry. Angličan Ross Brawn bol najlepší vo svojom obore, Francúz Jean Todt bol najlepší politik a manažér tímu, najlepším aerodynamikom bol Juhafričan Rory Byrne a k tomu Nemec Michael Schumacher,“ hovorí Berger.

„Jean to všetko spojil dokopy a Michael vedel, ako získať ľudí pre svoj tím. Spolu sformovali fantastický medzinárodný celok a dosiahli úspechy. Presne takto to funguje,“ dodal Rakúšan.