McLaren a Ferrari majú podľa Norrisa jazdeckú výhodu oproti ostatným
Je už o titule rozhodnuté? Možno si pri takejto otázke nechápavo ťukáte na čelo a kladiete protiotázku: Kto by ešte mohol zdolať Maxa Verstappena a Red Bull? Podľa obhajcu titulu má šancu McLaren. Lando Norris v oblakoch rozhodne nelieta, no pripúšťa, že papájovým môže pomôcť silná jazdecká dvojica.
Max Verstappen vo štvrtok na tlačovej konferencii jazdcov vyhlásil, že Lando Norris a McLaren by si mali určovať odvážne ciele. “Všetci by tak mali uvažovať. Najmä po posledných dvoch pretekoch sú uprostred tejto bitky. Samozrejme, v tejto chvíli už bodovo dosť strácajú, ale ak zrazu začnú vyhrávať, veci sa môžu dosť rýchlo zvrtnúť.”
V jazdeckom hodnotení to však na porážku Maxa Verstappena nevyzerá. Ak Holanďan dorazil do cieľa, tak zakaždým odchádzal z víkendu s najväčším počtom bodov. Platí to dokonca aj o Miami. Lando Norris v nedeľu síce vyhral, ale najviac bodov za daný víkend aj tak nahonobil Verstappen.
“Na Maxa strácam koľko, 60 bodov?” spýtal sa Lando Norris, ktorý svoje manko odhadol veľmi presne. “Je to veľmi ďaleko. Vôbec na to nemyslím a ani to nič nemení. Počas posledných štyroch týždňov sme na nič také ani nepomysleli. Koncentrujeme sa na zisk dobrého výsledku a nechávame veci plynúť. My sme sa dostali do tejto pozície. Posledných pár víkendov sme dosť stratili, čo bolí, ale máme za sebou len tretinu. Ešte sa dočkáme množstva príležitostí.”
Z pohľadu šampionátu je reálnejší skôr boj o konštruktérov. Napomáha tomu nie veľmi oslnivý Sergio Pérez, ktorý už v hodnotení spadol za Charlesa Leclerca. V McLarene živia nádej, ak ešte dokážu vylepšiť svoje auto. “Vieme, že v budúcnosti predstavíme ďalšie novinky. Ak sa veci zvrtnú, hravo sa môžeme začať doťahovať na niektoré tímy.”
McLaren sa navyše môže spoľahnúť na oboch jazdcov. Na rozdiel od ostatných… “Myslím si to najmä preto, že spolu s Ferrari sme my tím, ktorého oba monoposty v každom segmente víkendu, v každých pretekoch aj v každej kvalifikácii podávajú dobré výkony.”
“Ak sa pozriete na veľkú časť roštu, tak uvidíte, že jej také čosi chýba. Jeden chlapík zajazdí mega kolo a má dobré preteky, a ten druhý ani moc nie,” pripomína výkony Péreza či Strolla. “Toto je naša silná stránka; vždy máme vpredu dve autá. V tejto chvíli môžeme dobre zabojovať, momentálne aj s Ferrari. Ak v tom budeme pokračovať, určite sa môžeme udržať v tomto boji.”
Čo to znamená, že najväčšou slabinou McLarenu sú pomalé zákruty?
McLarenu sa priebežne darí vylepšovať svoj monopost, čo sa opäť potvrdilo aj v Imole. Víťazstvo stajni ušlo len tesne. McLaren mal v druhom stinte najlepšie tempo v poli a to so “značným náskokom”, zvestoval výsledky analýz Lando Norris.
“Na druhej strane, keby som viac zatlačil, dopadol by som ako Max. Ak v jednej časti získavate, v druhej budete strácať. My sme do toho dali všetko,” ubezpečil Norris, ktorý v úvode stintu šetril pneumatiky, aby mohol neskôr zabrať. “Nespravil som žiadnu hlúpu chybu, ktorá by ma stála sekundu, ani nič také. Nevyletel som z trate ani sa nestali žiadne podobné patálie. Len som stratil priveľa času v prvom stinte.”
“Teraz pôjde o pár vecí a skutočnosť, že ešte celkom nemáme takú rýchlosť, ktorá by bola porovnateľná s Red Bullom. Musíme sa zlepšiť v niektorých oblastiach a za istých podmienok. Napríklad, keď je veľmi horúco. A problémom je opotrebovanie zadných pneumatík. Ak ho vylepšíme, tak na tom budeme dobre,” avizuje britský jazdec.
Okrem horúcich podmienok potrebuje McLaren zlepšiť svoju rýchlosť v pomalých zákrutách. “To je stále naša najväčšia slabina. Siedma zákruta v Imole bola naša najslabšia. Šikana takisto patrila medzi najslabšie.”
Čo to presne znamená? “Nepovedal by som, že sme zlí. Keď hovorím, že je to naša najväčšia slabina, bavíme sa o polovici desatiny. V Monaku však všetko nastavujete len na pomalé zákruty a nič iné. To nám možno trochu zahrá do karát, alebo ani nie zahrá do karát, ale nebude to také dramatické ako na iných tratiach.”