logo F1online.sk

Zak Brown len múti vody, vyhlásil Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 5. 2024

Formula 1 je súbojom mozgov a súbojom o mozgy. Odchod Adriana Neweyho bol ideálnou príležitosťou, aby celý padok svorne špekuloval a veštil budúcnosť. Šéf McLarenu Zak Brown a boss Mercedesu Toto Wolff, samozrejme, využili odchod hlavného technického riaditeľa Red Bullu pre psychologické a mediálne hry. Aspoň to si myslí pilot tímu Max Verstappen.

Všetko rozpútal Brown, ktorý pred médiami poznamenal, že do schránky vo Wokingu prichádza čoraz viac životopisov z Milton Keynes. Dokonca predpovedá, že odchod Neweyho je prvou kockou padajúceho domina. Toto Wolff sa následne nenechal dvakrát núkať.

„Zak má absolútnu pravdu. Vidíme množstvo životopisov z Red Bullu na všetkých úrovniach. Nepovedal by som však, že je to niečo, čo by sa vymykalo normálu. Ľudia menia tímy a chcú zmeniť prostredie,“ vyhlásil boss Mercedesu. Následne dostal príležitosť na vyjadrenie aj Christian Horner. Sprvu sa zdalo, že sa nenechá vyprovokovať, ale potom neodolal a Wolffovi odkázal, že pre jeho tím dnes pracuje 220 jeho bývalých ľudí.

Prestupy zamestnancov sú bežnou súčasťou Formuly 1. Pokiaľ nejde o vrcholový manažment, ale „len“ o bežných zamestnancov, obvykle to uniká pozornosti médií. Okrem toho ide takmer výhradne o interné záležitosti, takže slová Browna a Wolffa jednoducho nejde nezávisle overiť.

Aj pilot Red Bullu Max Verstappen si myslí, že ide o obyčajnú súčasť zákulisných, mediálnych a psychologických hier. Uviedol pritom, že vzhľadom na úspechy tímu je záujem o jeho zamestnancov nevyhnutný . „Zak sa zjavne len snaží mútiť vody. My ako tím nemôžeme s takýmito komentármi nič robiť,“ povedal Verstappen.

„Samozrejme, rozumiem, prečo to robí. Každý sa snaží prilákať našich ľudí. Príliš ma to však nezaujíma. Vidím titulky, ale neklikám na ne,“ dodal.

Podľa viacerých komentárov má mnoho kľúčových zamestnancov Red Bullu uzavreté dlhodobé zmluvy. To však platilo aj o Neweym, takže Verstappen dodáva, že do hry zakaždým vstupujú „ľudské aspekty“. Sám Max má zmluvu do konca sezóny 2028, ale ani to nezabránilo Mercedesu, aby s ním verejne koketoval. Každý kontrakt sa totiž dá zrušiť, rozviazať alebo sa v ňom nachádzajú rôzne výstupné klauzuly.

„V živote nič nie je garantované,“ priznal Verstappen. „Môže sa tiež stať, že zajtra ráno sa už nezobudím. Koniec koncov tak nemôžete tvrdiť, že niečo v živote je na sto percent isté.“

„Samozrejme, uzavrelo sa mnoho dohôd, ale je tiež dôležité, aby boli všetci spokojní so svojou prácou a cítili sa vážení vnútri tímu. Súčasťou všetkého tak je veľa ľudských aspektov,“ dodal Verstappen.