logo F1online.sk

FIA testuje nové kryty kolies do dažďa. Vyzerajú vskutku podivne

Kryty kolies na Ferrari
© Formu1a.uno
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 5. 2024

Ďalšie kolo snahy o zamedzenie vodnej triešte, ktorá bráni jazdcom vo výhľade. Medzinárodná automobilová federácia vyvíja v posledných mesiacoch iniciatívy, ktoré umožnia jazdcom a tímom zlepšiť viditeľnosť v daždi. Jeden návrh, ktorý tímy testovali vlani, zrejme definitívne zavrhli. Vo štvrtok ráno v Maranelle došlo k testu novej generácie krytov kolies a tie vyzerajú vskutku zvláštne.

Od nenápadných „blatníkov“, ktoré nie sú na prvý pohľad ani vidieť, prešla FIA k úplnému zakrytiu všetkých štyroch kolies. Premiéra sa uskutočnila vo štvrtok ráno v Maranelle. Na mieste nechýbali ani zástupcovia talianskeho portálu Formu1a.uno. Aj keď test nebol verejný, každý vie, kam sa má postaviť, aby mal dobrý výhľad na okruh vo Fiorane.

Do kokpitov dvoch Ferrari zasadli juniori stajne Oliver BearmanArthur Leclerc. Talianske médiá avizovali, že koncom tohto týždňa Fiorano ožije. Tím si na okruhu má vyskúšať vylepšenú verziu monopostu v rámci filmovacieho dňa. Ide o poslednú etapu vývoja veľkého balíka vylepšení, ktorého nasadenie sa očakáva v Imole.

Okrem toho však bolo na programe ešte testovanie nových krytov kolies do dažďa. Vlani skúšala FIA dosť odlišné riešenie, ktoré s pomocou Mercedesu a McLarenu nasadila v Silverstone. Išlo o veľkolepý neúspech. Monopostu prvého menovaného tímu vtedy nasadili kryty, druhý ho prenasledoval. Dáta však neponúkli očakávané výsledky.

Riešenie, ktoré nafotili reportéri talianskeho portálu Formu1a.uno, je ďalším produktom snahy technického oddelenia FIA pod vedením Nikolasa Tombazisa. Testovanie prototypu tentoraz pripadlo Ferrari, ktoré vo Fiorane disponuje zavlažovacím zariadením. Slnečný jarný deň v taliansku sa tak v priebehu niekoľkých minút zmenil na daždivý a na trať vyrazili monopost F1-75 z roku 2022 a tohtoročný SF-24 – zatiaľ bez vylepšení, ktoré vraj uvidíme až v piatok – bez krytov kolies.

Výsledok môžete vidieť sami na obrázkoch Formu1a.uno. Zdá sa, že nie je možné prísť s riešením, ktoré by bolo viditeľné až pri bližšom pohľade. FIA sa totiž zjavne rozhodla, že na zlepšenie viditeľnosti je nevyhnutné úplne zakryť všetky kolesá.