logo F1online.sk

Ferrari bude cez týždeň testovať verziu 2.0, znie z Talianska

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala8. 5. 2024

Ferrari má pred sebou najdôležitejší súťažný víkend v tomto roku. Na Veľkej cene Emilia Romagna chce predstaviť balík, ktorý by vraj mohol rozdať karty nanovo. Na tento moment sa však treba dôkladne pripraviť, čo chce taliansky tím spraviť vo štvrtok a v piatok na okruhu vo Fiorane.

McLaren si pred víkendom v Miami veril a aj keď mal k dispozícii len jeden voľný tréning, okamžite nasadil balík noviniek. Veľká cena dopadla na jednotku a podľa všetkého korelácia medzi veterným tunelom, počítačovými simuláciami CFD a jazdou na reálnej trati funguje ukážkovo.

Teraz je na ťahu Ferrari, ktoré potrebuje zopakovať to isté. Podobne ako pred minuloročnou VC Rakúska, kde Scuderia predstavila nové predné krídlo s vylepšenou podlahou, sa tím pod vedením Frédérica Vasseura a technického riaditeľa Enrica Cardileho rozhodol tohtoročnú “verziu 2.0” preveriť už v predstihu.

Podľa insidera Ferrari Giuliana Duchessu na to taliansky tím využije svoj druhý filmovací deň, počas ktorého je povolené odjazdiť 200 kilometrov. Charles Leclerc a Carlos Sainz si rozdelia túto porciu kilometrov na polovice, keď vo štvrtok alebo v piatok vyrazia na trať.

Presný harmonogram ešte nie je známy, keďže Ferrari nebude testovať len nové komponenty. Jeden z uvedených dní bude venovaný prevereniu zdokonalenej verzie “zásteriek”, resp. blatníkov do dažďa z dielne FIA. Na tento účel bude s najväčšou pravdepodobnosťou nasadený monopost F1-75 zo sezóny 2022, takže Scuderia v tomto prípade nebude môcť zbierať ďalšie dáta k novému monopostu.

Čo očakávať od nového balíka Ferrari? V kuloároch sa spomína, že ak sa potvrdia dáta z veterného tunela aj priamo na trati, monopost SF-24 by mohol zrýchliť o dve až tri desatinky na kolo. Podľa šéfa Ferrari Frédérica Vasseura nie je realistické očakávať výraznejší zisk na úrovni troch až štyroch desatín.

“Dvaja z našich súperov nasadili tento víkend vylepšenia, no nemyslím si, že by to celkom otriaslo hierarchiou,” uviedol Fred Vasseur po skončení víkendu v Miami. “Dospeli sme do fázy vývoja súčasných áut, keď už vylepšenia nevedú k obrovským skokom.”

“Je však pravda, že keď je to v kvalifikácii také tesné medzi štyrmi alebo piatimi autami, aj zisk jedinej desatinky môže byť rozdielovým faktorom. Všetko závisí od toho, čo spravia jazdci, ako nastavíme auto, a tiež od manažmentu pneumatík. Nemali by sme myslieť len na vylepšenia, ale aj na našu prácu na trati,” upozornil francúzsky manažér, ktorý pred domácimi pretekmi krotí očakávania. “Nemali by sme čakať, že tieto vylepšenia budú rozhodujúce, no prinesú zlepšenie výkonnosti v takej tesnej skupinke.”