logo F1online.sk

Verstappen nebol pri plnej sile. Opakované zábery ukázali poškodenie podlahy

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala6. 5. 2024

McLaren dokázal v záverečnej časti pretekov prešprintovať Maxa Verstappena, ale netreba sa radovať predčasne. Z tábora červených býkov znie, že Max Verstappen nemohol ukázať plný potenciál svojho auta. Bránila mu v tom diera v podlahe.

Víťazstvo Landa Norrisa bolo dôležitým oživením šampionátu aj pódiovej ceremónie, na ktorej sme plamennú radosť z premiérového víťaza vo veľkej cene nevideli už od Brazílie 2022, ktorú vyhral George Russell.

Nikto nepochybuje o tom, že Lando Norris si tento triumf plne zaslúžil, no smerom do budúcna je dôležitá aj iná otázka: Budú sa takéto veľké ceny opakovať častejšie? Dokáže sa McLaren pravidelne zapájať do bojov o víťazstvá? Ak sú vyjadrenia Christiana Hornera pravdivé, mali by sme pri predpovediach o budúcnosti Maxa Verstappena zostať nohami na zemi.

“Okolo 20 kola trafil kužeľ, čo spôsobilo dosť veľké škody na podlahe auta,” uviedol šéf tímu Christian Horner na margo problémov Maxa Verstappena.

Holanďan na tlačovej konferencii najskôr skonštatoval, že si na rýchlosti svojho auta nevšimol žiadnu zmenu, no bol to zrejme len jeho pocit. “Budeme sa musieť pozrieť, aký to malo presne efekt. V tej fáze mal však dostatočnú rýchlosť. Pred poškodením sa vzďaľoval Oscarovi a Landovi vzadu. Samozrejme, potom sme zamierili do boxov.”

“Bezpečnostné vozidlo vyšlo na trať v najvhodnejší moment pre Landa, a dožičilo mu v podstate pitstop zadarmo. Pre nás to nebolo nič moc, pretože sme boli na gumách, ktoré mali o šesť alebo sedem kôl viac. Myslím si, že s tým poškodením je druhé miesto v skutočnosti celkom slušný výsledok,” našiel jedno pozitívum 50-ročný Angličan.

Max Verstappen v neskoršom rozhovore prezradil: “Keď sme auto zatlačili späť do garáže, objavili sme aj poškodenie podlahy. Bola v nej diera, ktorá mohla vzniknúť, keď som trafil kužeľ.”

Podľa prvotných analýz inžinierov z Milton Keynes diera v podlahe pripravila Maxa Verstappena o rádovo niekoľko desatín na kolo, čo by vysvetlilo jeho manko v záverečnej časti pretekov.

“V každom kole pri prejazde prvou zákrutou strácal dve a pol desatiny,” vyhlásil Christian Horner. “Zapríčinilo to poškodenie? Myslím si, že keď sa pozriete na zábery toho, čo mu na aute chýbalo, poviete si, že takto to navrhnuté nebolo.”