logo F1online.sk

Alpine povolal záchranné tímy. Novým technickým riaditeľom sa stal David Sanchez

David Sanchez
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 5. 2024

Tretí tím za posledný rok. Popredný francúzsky inžinier sa vracia „domov“ a na „miesto činu“. David Sanchez pôsobil hneď v niekoľkých popredných tímoch na popredných pozíciách, ale svoju kariéru začínal v roku 2005 v tíme Renault. Práve tu sa teraz vracia ako technický riaditeľ.

Po dlhoročnom pôsobení vo Ferrari, kde sa vyšvihol až na šéfa pre koncept monopostu, sa nakrátko zastavil v McLarene ako technický riaditeľ pre koncept monopostu. Dlho tam však nepobudol a po asi štyroch mesiacoch sa rozlúčil. Ako sa však dalo predpokladať, takýto človek dlho bez práce neostal. Pred Veľkou cenou Miami oznámil tím Alpine, že Sanchez sa stal jeho novým technickým riaditeľom.

Alpine prednedávnom prišiel o dôležité osobnosti na technickom oddelení stajne, keď Enstone zamávali technický riaditeľ Matt Harman a hlavný aerodynamik Dirk de Beer. Nový šéf Bruno Famin potom oznámil vytvorenie novej štruktúry inšpirovanej McLarenom a vymenoval hneď troch technických riaditeľov. Stali sa nimi Ciaron Pilbeam, Joe Burnell a David Wheater.

Každý z nich zodpovedal za svoju oblasť a reportoval priamo Faminovi. Teraz sa každý z nich bude zodpovedať Sanchezovi, ktorý sa zodpovedá Faminovi. Alpine tak prešiel opäť na konvenčnejšie usporiadanie technického oddelenia s jedným šéfom.

„Som rád, že môžem privítať Davida späť v Enstone, kde v roku 2005 začínal svoju kariéru. Ide o kľúčový krok. Ako tím chceme optimalizovať našu činnosť a chceme sa sústrediť na správne oblasti výkonnosti,“ povedal po vymenovaní nového technického riaditeľa boss stajne Bruno Famin.

„Je zrejmé, že výkonnosť monopostu a vývoj sa neposúvali dostatočným tempom vzhľadom na naše ambície ako tímu. Tešíme sa, že privítame Davida a budeme spoločne tvrdo pracovať na dosiahnutí najvyššieho cieľa,“ povedal Famin.

Sám Sanchez k svojmu vymenovaniu povedal: „Som nadšený z tejto výzvy v Alpine. Teším sa, že opäť budem pracovať v Enstone, kde som začínal svoju kariéru vo Formule 1. V tomto tíme vždy pracovalo veľa fantastických ľudí a je zrejmé, že sa tu skrýva veľký potenciál, ktorý treba odkryť. Máme pred sebou veľkú úlohu v snahe zlepšiť výkony na trati a práve tento typ výziev ma motivuje.“