logo F1online.sk

Podľa Vasseura už rozhodujú najmenšie detaily: Od McLarenu nás delí desatinka

Charles Leclerc
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala30. 4. 2024

Za Red Bullom sa nám črtá zaujímavý súboj o druhú priečku Pohára konštruktérov. Najmä vďaka austrálskemu double má v nej bodovo navrch Ferrari, ale to sa v priebehu sezóny môže zmeniť. Frédéric Vasseur totiž upozorňuje, že monoposty McLarenu sú veľmi blízko. Raz sú o desatinku pomalšie, ale o tú istú desatinku môžu byť aj rýchlejšie.

Lando Norris v Číne ukázal, že Ferrari to nebude mať také jednoduché. Charles Leclerc s Carlosom Sainzom sa mu v pretekoch nedokázali vyrovnať a obsadili až štvrté a piate miesto. Nie je to však dôsledkom toho, že by červené monoposty zrazu spomalili. Len McLaren z toho svojho dokázal vyžmýkať viac.

“Myslím si, že tu ide o jednu alebo polovicu desatiny,” porovnáva rozdiel v potenciáli monopostov SF-24 a MCL38 Frédéric Vasseur, šéf Ferrari. “Napríklad v Melbourne sme po 60 kolách dokončili preteky s náskokom ôsmich sekúnd. Ide skôr o to vyťažiť maximum z toho, čo máte k dispozícii. Pravdupovediac sa bavíme aj o vývoji. V prvom rade ako tím musíme vyťažiť maximum z toho, čo máme, a cez víkend sme si túto úlohu nesplnili. Nie je to tak, že by sa situácia nejako výrazne menila z jedného víkendu na druhý.”

Počas šprintového víkendu treba trafiť každý detail a rozhodnúť môže dokonca aj to, či v piatkových tréningoch nasadíte tú alebo onú pneumatikovú sadu. “Môže to trochu súvisieť s traťou či asfaltom. Pochopiť tunajší asfalt bolo veľmi ťažké, taktiež pre tento formát, keďže sme v piatok ráno odjazdili stint na mäkkej zmesi a potom sme šli pretekať na mediumkách. Predtým sme stredné pneumatiky nenasadili, len na jedno kolo v kvalifikácii. Takéto pochopenie situácie alebo takýto prístup môže v konečnom dôsledku predstavovať ten rozdielový prvok, pretože sa bavíme o jednej desatinke, nie o polovici sekundy.”

Aj keď máme za sebou päť veľkých cien, podľa Freda Vasseura ešte nebolo možné vytvoriť si jasný obraz o tom, ktorý tím je na ktorej pozícii. Štartové pole sa totiž stále mieša aj v závislosti od najmenších parametrov. Z tohto pohľadu sme vraj “štandardný” víkend ešte nezažili.

“Žiaden víkend nie je normálny. Je začiatok sezóny, takže máme k dispozícii veľmi úzke okno,” pokračoval Vasseur. “Max je azda niekedy o trochu rýchlejší, ale inak tu máme balík šiestich alebo siedmich áut v rozmedzí jednej desatiny. Detaily z vás môžu spraviť hrdinu, ale aj porazeného.”

Kvalifikácia je rovnako veľmi dôležitá. “Keď do pretekov štartujete z deviatej priečky, kvôli špinavému vzduchu v úvodných kolách to máte oveľa ťažšie. Aj keď ste rýchlejší, máte problémy s predbiehaním, pretože ak nemáte dostatočne veľkú výhodu, počas prvých desiatich kôl si znivočíte pneumatiky a ste hotoví.”

“Treba všetky kúsky skladačky poskladať do seba. My sme nemali čistý víkend, kolektívne sme spravili priveľa chýb. Vieme, že ak v tejto skupine neodvediete perfektnú robotu, tak vpredu nebudete,” upozornil.