logo F1online.sk

Nemôžeme sa chlácholiť čiastkovými úspechmi, vyhlásil Wolff

Lewis Hamilton
© Sam Bloxham/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 4. 2024

Mercedes vstúpil aj do tretieho roku nových pravidiel s nezanedbateľnou stratou na najlepších. Šéf stajne Toto Wolff pripomína, že jeho tím urobil v niektorých oblastiach veľké pokroky, ale celková rovnica naďalej vyzerá veľmi nelichotivo. Tím privezie do Miami nejaké vylepšenia, ktoré už musia priniesť pokrok.

Strata 99 bodov na Ferrari na úvodných piatich veľkých cenách je skutočne alarmujúca. Mercedes predviedol v otváracej fáze sezóny niekoľko pekných zábleskov, ale celkovo priniesli tieto mesiace sériu obrovských sklamaní a frustrácie. Tá neobišla ani samotného šéfa stajne Tota Wolffa.

„Absolútne žiadna spokojnosť,“ povedal Rakúšan pre ServusTV o úvode sezóny. „Je tu možno čiastkový úspech v podobe druhého miesta v šprinte, ale inak nám chýbala výkonnosť. Môžeme sa chlácholiť tým, že sme zažili pár svetlých okamihov, ale musíme urobiť krok vpred.“

„Prinesieme niečo do Miami, kde snáď môžeme očakávať viac. Dnes je však umiestnenie za Landom a oboma Ferrari skrátka nedostačujúce,“ povedal Wolff.

Všetko pritom malo byť inak. Mercedes sa zbavil úzkych bočníc, konečne mohol zmeniť toľkokrát omieľanú „DNA“ monopostu, prišiel tiež s niekoľkými zaujímavými nápadmi, ale to všetko spolu v úvode sezóny nehralo v dokonalej harmónii, aj keď v niektorých oblastiach nastal pokrok.

„V rýchlych zákrutách sme boli nesmierne konkurencieschopní, platilo to aj v esíčkach v Suzuke, v porovnaní s minulosťou to bolo ako noc a deň,“ vyhlásil Wolff. „Jazdci hovoria, že toto je najlepšie auto, aké mali za posledných dva a pol roka. V pomalých zákrutách sme však skutočne zaostávali.“

„Keď získate pol sekundy v rýchlych zákrutách, ale stratíte pol sekundy v pomalých, výsledkom rovnice je nula. Musíme to zlepšiť. Už sme za bodom, keď sa snažíme všetko pochopiť. Teraz sa musíme zlepšiť. Vieme, čo sme doladili pri snahe o zlepšenie v rýchlych zákrutách; vieme, prečo bolo auto predtým rýchle v pomalých zákrutách. Teraz už len musíme poskladať auto, ktoré zvládne oboje,“ povedal šéf Mercedesu.

Wolff si tak nemyslí, že tohtoročné auto je horšie než jeho predchodcovia. Zmenilo sa „len“ rozloženie síl. Tímy, ktoré v minulosti neboli konkurencieschopné, sú teraz v boji o pódiá. Auto sa tak nezhoršilo, len čelí väčšej konkurencii.

„Našou výhodou bolo, že McLaren nebol konkurencieschopný v prvej polovici minulej sezóny a Ferrari niekoľkokrát zaváhalo, takže sme sa ocitli na pódiu ako najbližší prenasledovateľ Red Bullu. Tieto tímy však pozdvihli latku. Čo vlani stačilo na tretie miesto, dnes stačí na šieste. Preto je to ťažké,“ skonštatoval Wolff.

„Auto je rovnako náročné na riadenie ako v minulosti. George po sobote povedal, že v kvalifikácii je toto auto najnáročnejšie na zvládnutie. Celkovo teda trpíme rovnakými symptómami,“ dodal Rakúšan.