logo F1online.sk

Hewlett-Packard sa stal novým titulným partnerom Scuderie Ferrari

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 4. 2024

Po ukončení dlhoročnej spolupráce so spoločnosťou Philip Morris (pre zákaz tabakových reklám ju v neskorších rokoch reprezentoval Mission Winnow) nemalo Ferrari žiadneho titulného sponzora. Na rozdiel od Mercedesu, Red Bullu a Aston Martinu tak bol jeho celý názov bez akejkoľvek obchodnej značky. To sa však od Veľkej ceny Miami zmení, pretože tím oznámil uzavretie spolupráce s americkou spoločnosťou Hewlett-Packard.

Firma sa vracia do Formuly 1 po dlhých rokoch. Pamätníci si spomenú, že na začiatku nového tisícročia zdobili jej logá lakovanie tímu Williams. Teraz sa HP vracia do F1 s tímom Ferrari ako titulný partner stajne, ktorá od Veľkej ceny Miami bude niesť oficiálne meno Scuderia Ferrari HP.

Nejde o úplnú novinku. Viaceré správy už pred dneškom naznačovali, že sa táto dohoda uskutoční. A nielen to, podľa medializovaných informácií má taliansky tím zinkasovať od americkej spoločnosti podobnú sumu, ako dostáva Red Bull od firmy Oracle. Logo spoločnosti sa objaví na lakovaní a tímovom oblečení. Okrem toho sa vzťahuje aj na juniorský a ešportový program Ferrari.

„Náš zakladateľ nám odovzdal neustálu vôľu napredovať. Z toho pramení naša snaha o inovácie na cestách aj na trati, rovnako tak náš záväzok k udržateľnej budúcnosti, od uhlíkovej neutrality až po vzdelávanie mladej generácie,“ povedal so svojou obvyklou pompéznosťou prezident Ferrari Benedetto Vigna.

„V spoločnosti HP sme našli rovnaké hodnoty, ktoré z nej robia ideálneho partnera. Tešíme sa na začiatok našej spolupráce rovnako tak na spoločné výzvy a príležitosti,“ dodal Vigna.

Jeho náprotivok zo spoločnosti HP, Enrique Lores, uviedol: „Keďže technológie, výkonnosť a majstrovské spracovanie poháňajú budúcnosť, spojenie spoločností HP a Ferrari dáva prirodzený zmysel. Obe značky sú postavené na bohatej histórii, ktorá prešla skúškou času. Prostredníctvom tejto jedinečnej spolupráce máme tiež príležitosť osloviť nové publikum, podporiť obchodný rast a vytvoriť trvalý vplyv pre našich spoločných klientov a komunity. Spoločne využijeme globálnu scénu motoristického športu na urýchlenie udržateľných inovácií.“

HP podporí Ferrari nielen finančne, ale tiež technologicky dodávkami počítačov, tlačiarní, ďalšieho hardvéru a konferenčných technológií.