logo F1online.skF1online.sk

Alpine nasadil prvé vylepšenia a podľa Ocona urobil v pretekoch „krok vzad“

Esteban Ocon pred Nicom Hülkenbergom
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 4. 2024

Mizéria tímu Alpine pokračuje. Tím priviezol do Suzuky prvý balík vylepšení. Aj keď nešlo o nič obrovské – sám boss stajne Bruno Famin ich nazval ako „nie rozsiahle“ –, Francúzi si od toho sľubovali zlepšenie. V pretekoch sme však žiadne nevideli. Áno, obaja piloti utrpeli nemalé poškodenie hneď na štarte, ale to podľa slov Estebana Ocona nebol hlavný dôvod porážky.

Pri druhom štarte nešťastne kolidovali obaja piloti Alpinu. Aj keď mohli pokračovať, prišli o nemalú časť prítlaku. Podľa dostupných informácií stratil Pierre Gasly o 33 bodov prítlaku, Esteban Ocon o 15 bodov. Hovoríme tu pritom o aute, ktoré prítlaku rozhodne nemá na rozdávanie.

Podľa Ocona však toto nie je dôvod celkového nedostatku výkonnosti. Veď francúzsky pretekár, ktorého auto na tom nebolo až tak zle, skončil na pätnástom mieste a na Valtteriho Bottasa pred ním stratil až dvadsať sekúnd. Na otázku, či ho incident v úvode pripravil o preteky, tak odpovedal jednoznačne. „Bohužiaľ, nemyslím si, že zmenil celkový obraz pretekov,“ vyhlásil Esteban.

„Určite nám to nepomohlo, ale obe autá nestratili zase až toľko zo svojej výkonnosti. Myslím si, že sme skrátka neboli dostatočne rýchli. Podľa mňa sme tento víkend urobili dobrý krok vpred v kvalifikačnom tempe, ale preteky priniesli prvý krok vzad od Veľkej ceny Bahrajnu. Medzi Bahrajnom a Suzukou existujú určité podobnosti, takže sa na to musíme pozrieť,“ odkázal Ocon.

Alpine podľa jeho slov zvolil v nedeľu agresívny prístup, keďže to bola jediná možnosť, ako s pretekmi niečo urobiť. Je to priam neuveriteľné pomyslenie, že francúzsky továrenský tím stráca v pretekovom tempe tri desatiny na kolo na Sauber. Podobný rozdiel v súčasnosti delí Ferrari a Red Bull, čo pre ďalšie snaženie Alpinu vo zvyšku sezóny znie priam strašidelne.

„Zo strategického pohľadu sme sa snažili byť odvážni. Pokúsili sme sa o undercut na mnoho áut. V jednom okamihu sa nám podarilo prekonať až štyroch súperov, ale nemohol som urobiť nič, aby som ich udržal za sebou,“ povedal Ocon.

„Bohužiaľ, naše preteky tým skončili. Mal som pocit, že proti nim nemám nárok. Nemohol som s nimi bojovať. Ostatní boli ako z inej kategórie,“ dodal Esteban.

Ten spôsobil aj menšie pobavenie, keď mu opäť urobil veľkú radosť sobotný postup do Q2. Nakoniec štartoval pätnásty, čo pre francúzsky továrenský tím a vlastne aj štátnu firmu rozhodne nie je dôvod na oslavu. Vo všeobecnosti platí, že Alpine pokračuje vo svojej mizérii a ani prvé vylepšenia (hoci neveľké) na tom nič nezmenili. „Zmenili sme pár vecí, ktoré v konečnom dôsledku mohli znamenať, že sme sa viac trápili v pretekoch. Určite to nebolo dobré,“ uzavrel Ocon.

Súvisiace články

Diskusia