logo F1online.sk

Wolffovi dochádza kapacita: Nedáva to žiaden zmysel

Lewis Hamilton
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 4. 2024

Náročný začiatok sezóny v podaní Mercedesu pokračoval aj na štvrtej veľkej cene novej sezóny. Tento tím hľadá spôsoby, ako sfunkčniť svoj balík, ktorý by mal papierovo ponúkať omnoho lepšiu výkonnosť. Inžinierom sa ju však stále nedarí nájsť a podľa šéfa stajne Tota Wolffa to „nedáva žiaden zmysel“.

Mercedes musel aj v Japonsku prehltnúť ďalšiu horkú prehru s vlastnými zákazníkmi. Lando Norris aj Fernando Alonso finišovali v Suzuke pred najlepším jazdcom továrenského tímu. Aj keď má Aston Martin na trati v podstate len jedno auto, stráca na svojho zákazníka jediný bod. Mercedes sa tak len zásluhou nevyrovnaných výkonov Lanca Strolla drží zubami-nechtami na celkovom štvrtom mieste. Strata na druhé Ferrari však medzičasom narástla už na 86 bodov.

To je však v súčasnosti druhoradý problém, keďže inžinieri stále nemajú odpovede na pálčivé otázky. Dôvodom môže byť nesprávna korelácia medzi virtuálnym a skutočným svetom, na čo zástupcovia stajne poukazovali už po Austrálii. Na papieri majú prítlaku habadej, na trati im však chýba.

„Meriame prítlak pomocou našich senzorov a snímačov tlaku a tie nám hovoria, že v konkrétnej zákrute v Melbourne máme o 70 bodov viac ako vlani,“ povedal médiám boss Mercedesu Toto Wolff. „Stopky však neukazujú, že by sme boli čo i len o kilometer za hodinu rýchlejší. Nedáva to žiaden zmysel.“

„V Suzuke sme si chceli odškrtnúť niekoľko položiek, aby sme to pochopili. Existuje nejaké obmedzenie, ktoré sme postrehli? Myslím si, že áno,“ povedal s nádejou šéf Mercedesu.

Tak žeby tím konečne našiel, čo hľadal? Asi by sme sa nemali uponáhľať, keďže je veľký rozdiel medzi nájdením problému a jeho vyriešením. Okrem toho si musíme pamätať, že s Mercedesom sa to v rámci tohto cyklu pravidiel ťahá už tri roky. „Počas tých dvoch sezón prišli chvíle, ktoré poukazovali na to, že by sme mali mať oveľa viac prítlaku. Teraz sme prítlak zmerali a skutočne tam je,“ hovorí Wolff.

„Nie sme však schopní vyťažiť z neho čas na kolo, ktorý by sme mali dosahovať a ktorý nám ukazujú simulácie. Nie je to žiadna banalita,“ dodal šéf Mercedesu.

Súvisiace články