logo F1online.skF1online.sk

Leclerc: Taký manažment pneumatík som vo Ferrari ešte nezažil

Charles Leclerc odtrhol fóliu z priezoru prilby
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala9. 4. 2024

Ferrari sa v tejto sezóne môže stať najlepším tímom z hľadiska práce s pneumatikami. Charles Leclerc potvrdil obrovské zlepšenie posunom z ôsmeho miesta na štvrté, ktoré v ňom zanechalo veľmi dobré pocity. Vraj vo Ferrari ešte nič také nezažil.

Charles Leclerc je pilotom Scuderie Ferrari už od roku 2019, no až po piatich rokoch sa talianskej stajni podarilo dostať pneumatiky pod kontrolu aj vo veľkých cenách. Je to príjemná zmena, keďže body sa rozdávajú v nedeľu a nie po kvalifikácii.

“Už odkedy som prišiel do Ferrari, sme vždy mali tendenciu byť veľmi rýchli v kvalifikácii a dosť sme sa trápili s manažmentom gúm v pretekoch. Zatiaľ je to najpozitívnejší začiatok sezóny, aký som z hľadiska manažmentu pneumatík zažil, takisto z pohľadu ľahkosti jazdy v aute,” povedal pre Viaplay Charles Leclerc.

Tento progres je však v prvom rade zásluhou inžinierov v Maranelle, ktorí si po sezónach 2022 a 2023 uvedomili, čo je najväčším hendikepom monopostu v pretekoch. “Nie je to tak, že my ako jazdci by sme robili niečo úplne inak ako v minulosti. Auto je skrátka na tom lepšie a dokáže lepšie manažovať pneumatiky. To je dobré znamenie a pred zvyškom sezóny aj dosť povzbudzujúce.”

Ak odhliadneme od kratučkých stintov pred červenou vlajkou, Charles Leclerc je jediným jazdcom z prvej desiatky, ktorý dokázal odjazdiť VC Japonska na jednu zastávku v boxoch. Aj vďaka tomu si polepšil o štyri pozície. Na druhej strane sa musel zmieriť s tým, že v závere bude ťahať za kratší koniec, ak sa niekto nalepí na jeho zadné krídlo.

Našťastie preňho Lando Norris i napriek inej stratégii zastavil v rovnakom kole ako on, no s Carlosom Sainzom sa nemohol porovnávať. Vo vysielačke dostal radu, aby sa pri súboji zbytočne nezdržoval. “Pravdupovediac si nemyslím, že sme očakávali obe autá hneď za sebou. Mali sme rôzne stratégie a Carlos bol na čerstvejších pneumatikách oveľa rýchlejší. Nemalo pre mňa žiaden zmysel s ním bojovať.”

Súvisiace články

Diskusia