Alpiny bojovali s jednou rukou za chrbtom, pripisujú to nehode zo štartu
Alpine si do Japonska priniesol nové komponenty, ale nedostal šancu ich predviesť. Esteban Ocon a Pierre Gasly odchádzali z víkendu bez bodu, čo však nie je celkom ich vina. Obaja sa obhajujú, že za nedostatok rýchlosti môže kolízia zo štartu pretekov.
Od úplnej potupy zachránil Ocona s Gaslym len Logan Sargeant, ktorý si spravil výlet do štrku. Poslednú priečku z kvalifikovaných jazdcov tak obsadil Williams, no Alpinu to nepomohlo odlepiť sa z posledného miesta konštruktérskeho poradia.
Zlomový moment však mal prísť oveľa skôr, a to už na reštarte. Pierre Gasly a Esteban Ocon do seba vrazili, keď sa prvý menovaný snažil vyhnúť kolízii s Júkim Cunodom. Japoncovi sa podaril štart a mohol byť rád, že sa mu Gasly uhol, no zároveň trafil svojho kolegu Estebana Ocona.
“Na druhom štarte po červenej vlajke som predbehol Haas, potom Estebana a následne som sa ocitol na jednej úrovni s Júkim Cunodom,” opísal incident zo svojho pohľadu Pierre Gasly. “V tej chvíli som sa dostal do sendviča medzi týmito autami a, žiaľ, vyústilo to v pretekový incident.”
Nehoda mala vážne dôsledky na celý zvyšok nedele. “Na podlahe som mal značné poškodenie, ktoré ma stálo okolo 30 bodov prítlaku, a tým pádom aj čas na kolo. Od toho momentu to bolo veľmi ťažké preteky. Nemohli sme spraviť viac, než ísť naplno, ako sme len vedeli.”
Alpiny sa v úvodnej fáze pretekov dostali do pár súbojov, ale po prvých návštevách boxov sa ocitli osamote. Esteban Ocon ešte stretol päticu jazdcov, ktorí synchronizovane navštívili boxy, ale to bol posledný kontakt so zvyškom poľa.
“Na štarte sme utrpeli nejaké poškodenie. Potom sme to skúsili s inou stratégiou, aby sme mali aspoň nejakú šancu,” uviedol Esteban Ocon. “Ale v konečnom dôsledku sme neboli dosť rýchli na to, aby sme bojovali s ostatnými okolo nás a po reštarte ich udržali za sebou.”
Francúzovi poškodenie istotne nevylepšilo deň, ale nevníma ho ako hlavný dôvod neuspokojivého výsledku. “To poškodenie bolo smolné, no nemyslím si, že by malo zrovna obrovský dopad na celý obraz pretekov.”
Šéf tímu Bruno Famin na margo nedele doplnil, že “oba monoposty utrpeli značnú stratu prítlaku”. Aj jemu je však jasné, že stroje z Francúzska musia nájsť vyšší prevodový stupeň. “Chýba nám rýchlosť. Potrebujeme sa zlepšiť vo všetkých oblastiach a na auto nasadzovať vylepšenia.”