Wolff nechápe “otrasný” prvý stint: Bojovali by sme o pódium
Siedme a deviate miesto, to nie je pre Mercedes nič ohurujúce. Toto Wolff však na výkone monopostu W15 našiel pozitíva. Podľa jeho slov mohli strieborné šípy dokonca atakovať pódium.
Na rozdiel od McLarenu sa zdalo, že Mercedes mal s priebehom pretekov čoraz lepšie tempo. Lewis Hamilton a George Russell sa azda najviac trápili v prvom stinte, keď po červenej vlajke zmenili pôvodnú stratégiu a zo stredných prezuli na tvrdé pneumatiky.
„Snažili sme sa o jednozastávkovú stratégiu. Ak by sme nemali priam otrasný prvý stint, jazdili by sme o pódium,“ vyhlásil Toto Wolff pre Sky Sports.
Mohli Russell a Hamilton naozaj atakovať obe Ferrari či Landa Norrisa? Veď v cieli skončili pomerne ďaleko za nimi na siedmej a deviatej priečke. Na druhej strane, Russell mal v závere lepšie tempo než dvojica Piastri – Alonso, za ktorou stratil kopu času.
„V druhom a treťom stinte sme boli superrýchli. Musíme zistiť, prečo bol prvý stint taký zlý, či to bolo teplotami, alebo sme až príliš manažovali pneumatiky. Rozdiel v teplote trati medzi prvým a druhým stintom bol tri stupne. Určite je tam vzťah medzi naším výkonom a teplotami, no nemyslím si, že toto bola tá príčina, prečo sme v úvodnej fáze tak odpadli,“ pokračoval šéf Mercedesu.
Zámerom strieborných šípov bolo po červenej vlajke prejsť na jednozastávkovú stratégiu s dvomi dlhými stintami na tvrdej zmesi, čiže niečo podobné, ako vyšlo Charlesovi Leclercovi, akurát ten prechádzal zo strednej sady na tvrdú.
Prečo však na rozdiel od Leclerca zastavili oba Mercedesy ešte raz, a v závere sa vrátili k strednej zmesi, na ktorej štartovali? „Myslím si, že sme na začiatku urobili správnu vec. Časy na kolo boli stabilné, naši priami súperi sa nám príliš nevzďaľovali. Zrazu sme však začali strácať dve či dve a pol sekundy na kolo. V tej chvíli bolo jasné, že to pneumatiky nevydržia,“ vyhlásil 52-ročný Rakúšan.
Ako však preteky plynuli, Mercedesy postupne ožívali a doťahovali sa na McLareny či Fernanda Alonsa. Toto Wolff našiel na výkone viacero pozitív. „Vieme, že siedme a deviate miesto nie je dobré. Urobili sme však veľký krok dopredu z pohľadu chápania auta i toho, ako s ním chceme pracovať. Suzuka bola pred rokom jednou z našich najhorších tratí, teraz sme boli blízko k čelu. Nie k Maxovi, ale k autám, za ktorými sme zaostali v kvalifikácii. Boli sme rýchli v esíčkach, na rozdiel od minulej sezóny, keď sme tam boli úplne stratení,“ uzavrel šéf Mercedesu.