logo F1online.sk

Leclerc sa nechce vzdať konštruktérskeho titulu: Darí sa nám maximalizovať naše výsledky

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 4. 2024

Je Charles Leclerc novým patrónom pneumatík a je Ferrari novým strategickým vládcom Formuly 1? Pohľad na Veľkú cenu Japonska ponúkol Tifosi pohľad, na ktorý veru nie sú zvyknutí. Scuderii sa darí maximalizovať výsledky od samého začiatku sezóny. Zastávky v boxoch a stratégie sú na veľmi vysokej úrovni, čo v Japonsku viedlo Charlesa Leclerca k nevídanej stíhacej jazde.

Po štarte z ôsmeho miesta sa Ferrari odhodlalo pre radikálny krok a monackému pretekárovi naordinovalo stratégiu s jednou zastávkou v boxoch. Leclerc ju nakoniec po fantastickej jazde premenil na štvrté miesto. Podľa všetkých papierových predpokladov mala byť jedna zastávka jednoznačne pomalšou cestou do cieľa.

Podľa predpovedí expertov by Leclerc skončil za Georgeom Russellom, keby išiel dvakrát do boxov. Nakoniec skončil štvrtý, čo ukazuje, akú dobrú prácu so svojím tímom odviedol v Japonsku. „Nie, nemyslím si, že sme dnes mohli skončiť lepšie,“ povedal Charles pre televíziu Sky.

„Ako jazdec vždy musíte urobiť krok vzad a pozrieť sa na víkend ako celok. Keď to urobím, existuje jedna vec, ktorú sme mohli urobiť lepšie, čo je príprava pneumatík v kvalifikácii. Ako som povedal už v sobotu, bol som spokojný s kolom ako takým, ale nemal som k dispozícii dostatok priľnavosti. Z veľkej časti je dôvodom prípravné kolo a snaha dostať pneumatiky do správneho okna,“ povedal Leclerc.

To nás dostalo do veľmi náročnej situácie pred pretekmi, pretože po štarte z ôsmeho miesta nemôžete veľa urobiť. Mali sme úžasnú stratégiu, úžasný manažment pneumatík a úžasné tempo, ale po štarte z ôsmeho miesta to skrátka nestačí,“ dodal monacký pretekár.

Je to trochu zvláštne povedať, že Charles Leclerc má problémy v kvalifikácii, ale po Austrálii sa to v Japonsku stalo už druhýkrát za sebou. „Vždy o mne hovorili ako o jazdcovi, ktorý je veľmi rýchly v kvalifikácii, ale už nie tak veľmi v pretekoch. Nemyslím si, že v tomto roku robím niečo šialene odlišné,“ usmial sa monacký pretekár.

„Len máme auto, ktoré je oveľa lepšie v pretekoch a oveľa lepšie pri práci s pneumatikami. Myslíme si, že poznáme smer, ktorým sa musíme vydať s monopostom, aby sme si uľahčili našu prácu v pretekoch. Nemalo by to však ublížiť našim výkonom v kvalifikácii, takže si nemyslím, že to súvisí s mojím trápením počas posledných dvoch víkendov. Je to len o mne a zahrievaní pneumatík v prípravnom kole,“ vysvetlil Leclerc.

Dúfa, že by ešte mohol vyzvať Red Bull

Stále však platí, že na treťom či štvrtom mieste nezáleží. Aj keď malo Ferrari v Suzuke opäť druhé najrýchlejšie auto, je to práve Red Bull, ktorý predstavuje terč a cieľ. Aj keď je strata na Maxa Verstappena stále veľká, z Leclerca cítiť, že sa nechce vzdať svojej nádeje na bitku s Red Bullom v neskoršej fáze sezóny.

„Nateraz je Red Bull príliš ďaleko, ale od začiatku sezóny odvádzame veľmi dobrú prácu pri maximalizovaní našich výsledkov. Keď nasadíme vylepšenia, možno ich dokážeme vyzvať, dostať pod väčší tlak a brať im stále viac a viac bodov. Možno nás na konci sezóny čakajú príjemné prekvapenia a budeme s nimi bojovať o titul v Pohári konštruktérov,“ potmehúdsky sa usmial Leclerc.

„Realisticky je to však zo súčasného pohľadu príliš optimistické. Nevzdáme sa, sústredíme sa na seba, budeme maximalizovať naše zisky a potom sa uvidí,“ uzavrel Charles, ktorého tím stráca po Japonsku na Red Bull 21 bodov.