logo F1online.sk

Russell rátal s tým, že získa ďalšie štyri desatiny: Jedna malá chybička…

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala6. 4. 2024

Ak chcete v kvalifikácii pomýšľať na dobrý výsledok, v rozhodujúcich chvíľach musíte byť bezchybní. George Russell sa v Japonsku chybám celkom nevyhol a zaplatil za to. V nedeľu bude štartovať až z deviatej priečky, hoci veril, že mal našliapnuté na oveľa lepšie umiestnenie.

V poslednej časti kvalifikácie nechýbal ani jeden z Mercedesov. Lewis Hamilton s Georgeom Russellom však čelili silnej konkurencii, ktorá nakoniec bola rýchlejšia. Na Red Bully tentoraz nemal nik nárok, ale McLareny, Ferrari a Aston Martiny určite boli zdolateľné.

George Russell nepredbehol ani jedného jazdca zo spomínaných stajní. Samozrejme s výnimkou Strolla. “Pred kvalifikáciou sme predpovedali, že medzi nami, Ferrari, McLarenom a Aston Martinom rozhodne jedna desatinka. Keď v kvalifikácii ide o to jedno kolo, ktoré buď trafíte, alebo sa vám celkom nevydarí, v takýchto dňoch to môže znamenať až šesť priečok.”

Bývalý pilot Williamsu zaplatil za svoju chybu vysokú daň. “Ja som mal rozbehnuté veľmi dobré kolo. V jedenástej zákrute som už získaval 0,25 sekundy a očakával som, že ho dokončím s náskokom štyroch desatín. Spravil som však jednu malú chybu a prišiel som o všetok čas. To je trochu škoda.”

Ak by Russell spomínané štyri desatiny získal, mohol to byť on, kto by stál na štvrtej priečke. To by sa však monopost W15 musel správať konzistentnejšie a vo všetkých typoch zákrut podávať dobré výkony. Rýchla Suzuka odhalila veľký hendikep aktuálneho auta.

“Poznáme silné a slabé stránky nášho auta. Jeho slabinou sú rýchle zákruty,” pustil sa do vysvetľovania Russell. “Keď v kvalifikácii jazdíte s prázdnou nádržou, zákruty sú čoraz rýchlejšie. V tomto type zákrut preto naša výkonnosť postupne klesá.”

“V tomto období sa púšťame aj do testovania radikálnejších vecí, aby sme sa pokúsili dostať pod kontrolu túto výkonnosť v rýchlych zákrutách. Auto v pomalých a stredne rýchlych zákrutách vykazuje dobrú koreláciu, ale v tých rýchlych sme na míle vzdialení od toho, čo vidíme doma v továrni. Musíme to vyriešiť,” uvedomuje si rodák z King’s Lynn.

Pilot Mercedesu následne vysvetlil aj to, prečo zvykne byť Mercedes silnejší v pretekoch. “Keď v kvalifikácii jazdíte bez paliva, rýchlosti sú čoraz vyššie a začína nám to utekať. V pretekoch však aj rýchlymi zákrutami prechádzate o 30 km/h pomalšie, čo ich posúva z kategórie rýchlych do stredne rýchlych. Musíme to pochopiť. Je však fajn, že sme to odhalili takto včas.”

Úvod sezóny 2024 Mercedes nemôže vnímať ako vydarený. Podľa Georgea Russella však treba zohľadniť aj okolnosti a charakter okruhov, na ktorých sme už boli. Proti strieborným šípom hrá nešťastne poskladaný kalendár.

“Žiaľ, tento kalendár je zostavený tak, že máme za sebou tri rýchle okruhy po sebe. Keby sme začali sezónu v Bahrajne, Baku a Singapure, pravdepodobne by to vyzeralo úplne inak,” doplnil na margo rýchlosti Mercedesu a dojmov, ktoré zanecháva.