logo F1online.sk

Šprinty pomôžu Scuderii prečkať do Imoly. Sainz: Kým nepredstavíme nový balík…

Carlos Sainz
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala31. 3. 2024

Pretekové double Ferrari je prvou odmenou tvrdej práce technického oddelenia Enrica Cardileho v Maranelle. Aby sa však taliansky tím mohol pravidelne zapájať do boja s Red Bullom, podľa Carlosa Sainza potrebuje predstaviť nový aerodynamický balík. Ani dovtedy však nič nie je stratené; Sainzovi s Leclercom by mali pomôcť šprintové podujatia.

Prvé tri veľké ceny potvrdili predsezónne predpoklady tých, ktorí avizovali, že na čele bude Red Bull a jeho hlavným prenasledovateľom Scuderia Ferrari. Vďaka vypadnutiu Maxa Verstappena v Melbourne sú si oba tímy v šampionátoch takmer vyrovnané, no táto rovnosť by nič neznamenala, keby Ferrari nepodalo taký dobrý výkon a nežila by nádej, že počas nasledujúcich víkendov sa niečo také zopakuje.

“Naše auto cez víkend fungovalo naozaj dobre,” prehlásil austrálsky víťaz Carlos Sainz. Nezabudol však upozorniť, že v tejto chvíli je treba zostať nohami na zemi. “Bude ťažké udržať si toto tempo na všetkých okruhoch, kým neprinesieme vylepšenia, s ktorými zmažeme stratu z Bahrajnu a Džiddy.”

“Avšak, v Austrálii som mal už od prvého kola pocit, že toto auto má na víťazstvo v pretekoch. Dokonca aj keď bol Red Bull rýchly a získal pole position, tak jeho čas nebol celkom mimo naše možnosti,” všíma si pozitíva španielsky pretekár. “Na niektorých okruhoch budeme silní rovnako ako vlani. Vyzerá to tak, že v tomto roku je naša preteková rýchlosť na tých tratiach ešte lepšia. Keď to spojíme s naším vývojovým programom, dúfam, že Red Bull dokážeme častejšie vyzvať do boja.”

Podľa správ z prostredia Scuderie pár menších vylepšení uvidíme už nasledujúci víkend v Suzuke, no hlavný a toľko očakávaný balík sa na trati predstaví až v polovici mája v domácej Imole. Podľa insidera Ferrari Giuliana Duchessu pôjde o veľký krok vpred, ktorý podľa dát zo simulátorov a veterného tunela výrazne zdokonalí základnú verziu monopostu SF-24.

Duchessa takisto vo svojom článku pre formu1a.uno konštatuje, že Ferrari sa cielene rozhodlo nový balík nepredstaviť už v Suzuke. Vzhľadom na povzbudzujúce výkony súčasnej špecifikácie auta uprednostnilo pracovať na vylepšenej verzii až do Veľkej noci. Technické oddelenie získa cenný čas na nájdenie ďalších stotiniek sekundy.

Prečkať obdobie do domácej Imoly mu navyše pomôže aj kalendár. Pred VC Emilia Romagna nás čakajú tri destinácie: Suzuka, Šanghaj a Miami. Helmut Marko už avizoval, že v Japonsku očakáva dominanciu Maxa Verstappena, ale nasledujúce dva šprintové víkendy môžu dopadnúť úplne inak.

Dôkazom majú byť piatkové jazdy Ferrari. Taliansky tím pôsobil počas prvých dvoch austrálskych tréningov najlepším dojmom zo všetkých. Simulátor funguje na jednotku a predvíkendové prípravy inžinierov z Maranella patria medzi najlepšie v padoku. Nejde však o žiadnu náhodu, ale skôr trend, ktorý badať na viacerých veľkých cenách. Podľa spomínaného talianskeho zdroja dokonca odborníci z austrálskeho padoku konštatovali, že keby bol víkend v Melbourne šprintový, nikto by sa k Sainzovi a Leclercovi ani nepriblížil.

Duchessa napokon prezradil, že vo Ferrari už skúmali riešenie otvorov chladenia v bočniciach na štýl Red Bullu, teda so “strieškou” na rozdiel od minuloročného riešenia červených býkov s predĺženou spodnou hranou. Skúmanie tohto smeru vo veternom tuneli však “neviedlo k pozitívnym výsledkom”. Ferrari tak zostane verné svojej ceste.