logo F1online.sk

Russell je “celkom spokojný”, o nekonzistentnom správaní monopostu ani nechyruje

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala23. 3. 2024

Siedme a jedenáste miesto nie je výsledok, s ktorým by mohli byť v Mercedese spokojní. George Russell sa však predsa len môže usmievať o čosi viac; už tretíkrát za sebou dokázal poraziť sedemnásobného majstra sveta Lewisa Hamiltona v aute, ktoré je rovnaké, aj keď jeho správanie komentujú dvojako.

Mercedesu sa v treťom tréningu podarilo chytiť dych, no po horúčkovitých zmenách v nastaveniach len pár minút pred kvalifikáciou a menšej zmene podmienok na trati sa všetka nádej rozplynula. Lewis Hamilton zostal trčať pred bránami Q3 a George Russell nakoniec zajazdil len čas 1:16,724. Na pole position by potreboval vyčarovať ďalších osem desatín, čo je na krátkom okruhu v Melbourne nemožné.

Georgea Russella však pokles formy Mercedesu neprekvapil. Rýchle úseky autu nevyhovujú. “Jasne sme vedeli, že sa trápime v rýchlych zákrutách. Na tomto okruhu je veľa stredne rýchlych a rýchlych zákrut. Je nám jasné, na čom musíme pracovať, ale na prvých troch kvalifikáciách sme získali tretie, tretie a siedme miesto. Keď je pole také nabité, za Red Bullom je stále o čo hrať.”

Pod slabším výsledkom Lewisa Hamiltona sa mali podpísať výkyvy v správaní monopostu W15. Auto z Brackley vraj občas ukáže záblesky svojho veľkého potenciálu, no tie veľmi rýchlo miznú a zas sa vracajú.

“Ja určite nemám takéto výkyvy sebadôvery a výkonnosti na mojej strane garáže alebo v mojom aute, v porovnaní s tým, čo zažíva Lewis,” vysvetľoval svoj pohľad Russell. “Ja som celkom spokojný s ovládaním auta. Chýba nám len výkon. Bol to ťažký deň, no aj tak sme dokázali ukoristiť siedmu priečku. V nedeľu bude hrať úlohu vysoké opotrebovanie pneumatík, ale stále je o čo hrať.”

V pretekoch sa môžeme dočkať aj nejedného prekvapenia. Ako už Russell naznačil, degradácia pneumatík môže rozhodovať, a takisto najtvrdšie pneumatiky C3. Tie sú pre tímy záhadou.

“Každý jeden tím si ušetril dve sady tvrdých gúm,” pripomenul Russell. “Nikto na tvrdej sade neodjazdil ani jedno kolo a každý ich nasadí aspoň v jednom stinte. Z tohto dôvodu je to pomerne vzrušujúce.”

Pirelli sa pred víkendom v Melbourne rozhodlo priviezť rovnaké pneumatiky, aké uvidíme v Monaku. “V Džidde a v Melbourne sme posledné dva roky videli, že zmes C2 je na takýto typ okruhu príliš trvácna. Uvidíme, čo nám pripraví tvrdá zmes tento rok, ale očakávam viac vzrušenia.”