logo F1online.skF1online.sk

Pole position bola mimo dosah. Red Bull sme podcenili, pripúšťa Leclerc

Charles Leclerc, Ferrari zozadu
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala23. 3. 2024

Charles Leclerc v piatok avizoval, že Ferrari má najväčšiu šancu vziať Red Bullu pole position. V sobotu nasledovalo prebudenie do reality, keď Max Verstappen nadelil Carlosovi Sainzovi tri desatiny a Leclerc sa nezmestil ani do druhého radu. Po kvalifikácii preto triezvo konštatoval, že Red Bull mal toho viac v rukáve.

Tretí tréning ovládlo Ferrari, ba dokonca Carlos Sainz bol najrýchlejší aj v prvých dvoch častiach kvalifikácie. Nádej Scuderie posilňovali aj vysielačky Maxa Verstappena, ktorý sa sťažoval hlavne na nedotáčavosť svojho auta. V tretej časti kvalifikácie však akoby na ňu zabudol. Na pole position by mu stačili oba jeho pokusy.

Zachrániť Scuderiu už mohol len Charles Leclerc, no Monačan sa nedostavil ani len pod šachovnicovú vlajku. V dvanástej zákrute spravil chybu a zmieril sa s tým, že na prvý rad nezaútočí. V media zóne však priznal, že pole position bola mimo dosah Ferrari.

“Nie, nie,” suverénne odpovedal na otázku, či mohol vyhrať kvalifikáciu, Charles Leclerc. “Dnes som z nejakého dôvodu skrátka nenašiel ten správny pocit. Už v treťom tréningu som niečo cítil, ale hovoril som si, že v kvalifikácii opäť nájdem sebavedomie. Väčšinou to zafunguje, ale dnes to nešlo.”

Aj keď Leclerc sa v sobotu dopustil niekoľkých chýb, Red Bull bol napokon rýchlejší. Helmut Marko v piatok prízvukoval, že Ferrari jazdilo s agresívnejším motorovým režimom, a tieto slová sa naplnili.

“Podľa môjho názoru sme podcenili silu Red Bullu v kvalifikácii,” uznáva Leclerc. “Už v treťom tréningu sme videli, že medzi siedmou a deviatou zákrutou mali oveľa lepšiu rýchlosť, ako sme si najskôr mysleli. Získať pole position by dnes bolo nesmierne ťažké.”

Leclerc mal v kvalifikácii problémy s prednou časťou auta. V zúfalej snahe zachrániť situáciu sa rozhodol pre riskantný krok. Aby našiel dôveru v monopost, tímu prikázal výrazne navýšiť prítlak na prednom krídle, no tým iba rozhodil vyváženie auta.

“Predná časť auta nebola taká dobrá, ako by som chcel. V poslednom pokuse som bol s nastavením predného krídla veľmi agresívny, samozrejme, dopadlo to opačne. Je to trochu škoda, ale tak to skrátka chodí,” hodnotil kvalifikáciu pilot Ferrari. Jeho finálny verdikt znie jednoznačne: “Objektívne je jasné, že som nevyužil celý potenciál auta.”

Na margo agresívnej zmeny nastavenia predného krídla ešte poznamenal: “Chcel som to skúsiť. Pri spätnom pohľade by som bol na tom lepšie, keby som vzal tretie miesto a štartoval z vyššej pozície, ale chcel som sa o niečo pokúsiť. Bol som príliš agresívny.”

Sobota priniesla sklamanie. Leclerc pred pretekmi nechce zopakovať svoju chybu a opäť podceniť rýchlosť Red Bullu, a tak pripomína, že poraziť červených býkov bude tvrdý oriešok.

“Potrebujem dobrý štart, no čakajú nás dlhé preteky a máme tu štyri DRS zóny. Malo by sa dať predbiehať. Musíme sa koncentrovať na seba, no myslím si, že Red Bull mal väčšiu rezervu, než sme si spočiatku mysleli. V nedeľu budú silnejší,” zdôraznil Leclerc. “Ak sa celkom rýchlo dostanem cez Landa, môžem sa začať zaujímať o to, ako predbehnúť chlapcov vpredu spolu s Carlosom. Dúfajme, že ich dostaneme pod tlak,” doplnil Monačan, ktorého cieľom bude podľa jeho slov pódium.

Súvisiace články

Diskusia