Hamilton po vypadnutí v Q2: Táto nekonzistentnosť vám pomotá hlavu
Lewis Hamilton sa stáva expertom na déjà vu, a v podstate aj jeho fanúšikovia. Tomuto pocitu sa nevyhli ani po sobotňajšej kvalifikácii na VC Austrálie, ktorá dopadla tak, ako sa dalo čakať. Mercedes si zas nevie vysvetliť, prečo sa po dobrom vstupe do dňa tak prepadol.
Po divokých experimentoch v druhom tréningu sa v Mercedese pustili do práce. Inžinieri analyzovali dáta a hľadali lepšie nastavenia monopostu. Vyskúšali toho skutočne veľa, čo dokazuje aj fakt, že simulátorový jazdec Anthony Davidson počas noci odjazdil 191 kôl. Na časoch z tretieho tréningu bolo evidentné, že toto úsilie sa vyplatilo. Hamilton na dokázal držať krok s Ferrari aj Red Bullom.
Lewis Hamilton po kvalifikácii priznal, že tretí tréning si užil. “Áno, v treťom tréningu som mal z auta skvelý pocit. Bolo to čudné, pretože sme boli na jednej úrovni s tými chlapcami [vpredu]. Nechápali sme to.”
“Potom však prišla kvalifikácia,” povzdychol si dvojnásobný víťaz pretekov v Melbourne, ktorého o postup do Q3 pripravil Júki Cunoda. “Nekonzistentnosť tohto monopostu vám skutočne motá hlavu. George však odviedol skvelú prácu. Taká je realita. Zajtra sa musím pokúsiť ukázať viac.”
Georgeovi Russellovi sa podarilo zdolať tímového kolegu zatiaľ vo všetkých tohtoročných kvalifikáciách. “Neviem, či sa s tým pasujem tak dobre. Som menej konzistentný ako George. George s naším autom odvádza lepšiu prácu, v troch kvalifikáciách za sebou ma porazil,” otvorene uznáva Russellove kvality Hamilton. “Zdá sa, že sa s tým dokáže popasovať oveľa lepšie ako ja. Ja sa len snažím udržať hlavu nad hladinou a uvedomovať si, že by to mohlo byť aj oveľa horšie.”
Zatiaľ čo Ferrari naháňa Red Bull a tvrdí, že presne vie, čo treba zlepšiť a kam smerovať vývoj, v Mercedese majú očividne oveľa viac práce. Pri takýchto výkyvoch vo forme nikdy nejde len o jeden komponent, ktorý by potreboval doladiť. Nasadenie staršej podlahy z predsezónnych testov tak nemohlo odstrániť všetky problémy monopostu W15.
Podľa Hamiltona toho treba opraviť dosť veľa. “Zoznam je dlhý. Naše auto je na hrane. Popoludní sa trochu zdvihol vietor rovnako ako v druhom tréningu. Prvý tréning bol o čosi lepší, no akonáhle zosilnie vietor, auto je menej stabilné.”
“Aj dnešné ráno bolo super, no vo vetre je auto menej stabilné. Ostatní však v kvalifikácii zlepšili svoju rýchlosť, netuším prečo. V kvalifikácii som sa necítil rovnako dobre. Aj keď sme mali v aute menej paliva, mal som lepší pocit v treťom tréningu,” priznal sedemnásobný majster sveta. “Nikto v našom tíme sa z toho neteší, ale budeme pokračovať v práci.”