logo F1online.sk

Ocon: Na body sme siahali len vďaka priaznivým okolnostiam, stále patríme na chvost poľa

Esteban Ocon
© Renault
Tomáš Masár
Tomáš Masár16. 3. 2024

Úvodné preteky sezóny v Bahrajne potvrdili to, čo naznačili predsezónne testy: tím Alpine sa prepadol zo stredu poľa až na jeho chvost. V Saudskej Arábii síce Esteban Ocona v istom momente siahal na body, ale ako Francúz vysvetlil, nie ani tak vlastným pričinením, ako šťastnou zhodou náhod. Dvadsaťsedemročný pretekár tvrdí, že sa Alpine z hľadiska výkonnosti v porovnaní s pretekmi v Bahrajne nikam neposunul a aj naďalej patrí medzi najväčších outsiderov na štartovom rošte.

Ocon preteky v Saudskej Arábii napokon dokončil na trinástom mieste a jeden by sa preto nazdával, že to s Alpinom nemusí byť také márne, ako naznačovali predsezónne testy a úvodné podujatie ročníka v Bahrajne.

Francúz však vysvetľuje, že v Džidde ťažil z toho, že sa dostal do vláčika áut, vďaka ktorému mal k dispozícii systém DRS. Tvrdí, že pokiaľ by sa na trati pohyboval osamotene, každým kolom by na súperov vpredu strácal niekoľko desatín sekundy.

„Nejakým spôsobom sme sa predrali dopredu, kde sme zviedli množstvo bitiek, no napokon to na body nestačilo,“ vyslovil sa Ocon. „Nedokázali sme si udržať svoje postavenie na trati, keďže sme sa ku koncu pretekov začali prepadať. Napriek tomu možno skonštatovať, že sme vo svojej podstate rýchlosťou prevyšovali možnosti auta.“

Napriek tomu, že to s Alpinom aj naďalej vyzerá zle-nedobre, vidí Ocon svetielko na konci tunela. „Myslím si, že v porovnaní s Bahrajnom sme odhalili mnoho vecí, v ktorých sa budeme vedieť zlepšiť.“

Zdôrazňuje však, že zatiaľ Alpine aj napriek nádejnému výsledku stále patrí na chvost poľa. „V súbojoch som ťahal zakaždým za kratší koniec,“ skonštatoval Ocon. „Nejakým spôsobom sa nám podarilo dostať sa pred našich súperov, ale nazdávam sa, že na bežnom okruhu a za normálnych okolností by sme skončili vzadu.“

Okrem iného sa Ocon vyjadril aj ku Kevinovi Magnussenovi, ktorý kontroverzným spôsobom „zaštupľoval“ súperov figurujúcich za ním (vrátane Ocona, pozn. red.), čím umožnil svojmu tímovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi získať bod za desiate miesto.

„Či si počínal cez čiaru? Neviem. Rozhodnutie spočíva na FIA a nie na mne. V premávke, ktorú vytvoril, však došlo k niekoľkým zapeklitým momentom,“ uzavrel Ocon.