logo F1online.sk

Gazzetta: Ferrari má záujem o štyroch kľúčových inžinierov Red Bullu

Max Verstappen, Sergio Pérez a Charles Leclerc
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 3. 2024

Aj v Džidde sa toho dialo viac mimo okruhu ako na ňom. Prítomní boli aj tí najvyšší činitelia jednotlivých tímov. Trochu sme očakávali, že v vzhľadom na trenice vo vlastnom tábore sa v Saudskej Arábii objaví aj Oliver Mintzlaff, ale prítomnosť Johna Elkanna už bola trochu prekvapujúca. Taliansko-americký podnikateľ sa pritom stretol aj so šéfom Red Bullu. Toto všetko sa odohralo na pozadí špekulácií, podľa ktorých sa Frédéric Vasseur snaží „vykradnúť“ technické oddelenie Red Bullu.

Mercedes koketuje s Maxom Verstappenom a Helmutom Markom, kým Ferrari chce možno polovicu najdôležitejších ľudí Red Bullu. Je jasné, že o strojcov dominantných monopostov stajne z Milton Keynes bude na trhu záujem. Nie sú to pritom len Adrian Newey či Pierre Waché, mimochodom dobrý známy Freda Vasseura, ale aj menej známi inžinieri.

Kým Marko zahnal mraky a potvrdil svoje zotrvanie v Red Bulle, taliansky denník Gazzetta dello Sport píše o kľúčových inžinieroch tímu obhajcov titulu a ich spojení s Ferrari. O rokovaniach s Wachém sa hovorilo už niekoľkokrát, ale jeho meno sa v článku Gazzetty nespomína. „V Džidde sa objavili informácie a presná identifikácia ľudí, ktoré sa zaujímali alebo zaujímajú o prácu vo Ferrari,“ píšu Taliani nadšene.

„Niektoré z nich si Red Bull v priebehu minulej sezóny poistil, aby tým odradil súperov od náboru ich zamestnancov. Pierre Waché bol jedným z nich, spolu s hlavným aerodynamikom Enricom Balbom. Taliana oslovilo Ferrari v čase minuloročnej Veľkej ceny Azerbajdžanu ako jedného z najdôležitejších pešiakov, ktorí potichu a nenápadne pracujú na technickom oddelení Red Bullu,“ uvádza taliansky denník.

Okrem Enrica Balba sú tu však aj iní, konkrétne britskí inžinieri David Morgan a Ben Waterhouse, tiež ďalší Talian Alessandro Germani, ktorý pre automobilku Ferrari pracoval v rámci svojich štúdií. „David Morgan je vedúci tímu pre výkonnosť na trati. Ide o Angličana, ktorý už viac ako šesť rokov pracuje v Milton Keynes, kam prišiel z Williamsu. Na starosti má konfiguráciu, ale tiež realizáciu a interpretáciu korelačných dát medzi dianím na trati a prácou na simulátore,“ napísala Gazzetta.

„Naproti tomu Waterhouse pôsobí ako šéf pre výkonnosť, takže má na starosti v podstate kompletnú dynamiku monopostu. Dokonalo pozná nastavenie aj konfiguráciu zavesenia. V neposlednom rade by medzi favoritov na prestup do Maranella mohol patriť aj ďalší taliansky inžinier Alessandro Germani, ktorý tu v súčasnosti pracuje ako vedúci aerodynamického vývoja. V Red Bulle pôsobí už deväť rokov, prešiel rôznymi funkciami na aerodynamickom oddelení a je veľkým odborníkom na CFD,“ napísala Gazzetta.