logo F1online.sk

Bearman každým kolom naberal sebadôveru: Mal som ešte rezervu

Oliver Bearman
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 3. 2024

Aj keď sme to z jeho úst nepočuli, Oliver Bearman má za sebou určite najlepší deň v živote. Anglický mladík bol po kvalifikácii sklamaný, že sa nedokázal dostať vyššie než na jedenáste miesto, ale v pretekoch si to vynahradil. Dokázal postúpiť na siedmu priečku a pri premiére s Ferrari vybojoval svojich prvých šesť bodov. Po pretekoch bola na jeho tvári vidieť úľava a spokojnosť.

Scuderia britskému mladíkovi obula pri premiére mäkké pneumatiky a poslala ho do boja. Bearman jazdil od štartu ofenzívne, ale predbiehanie nebolo v DRS vláčiku najjednoduchšie. Ukázať sa teda mohol až po reštarte, keď sa pole roztiahlo a on postupne prekonal Cunodu, Čoua aj Hülkenberga.

Následne v čistom vzduchu začal skutočne objavovať, čo jeho Ferrari dokáže a držal tempo na úrovni Georgea Russella a Fernanda Alonsa pred ním. Keď sa teda v závere blížili Lando Norris a Lewis Hamilton na čerstvých pneumatikách, Ollie už mal na konte dosť kilometrov, aby situáciu zvládol.

„Som trochu unavený. Ako vidíte, nevyzerám najlepšie,“ povzdychol si spokojným smiechom Bearman po skončení pretekov pre televíziu Sky. „Boli to však fantastické preteky. Celý čas som na to tlačil. Bol som v šoku, ako rýchlo všetko ide. V podstate v každom kole sme zrýchľovali.“

„Bolo to neuveriteľné, zvlášť na konci, keď ma sťahovali dvaja chlapci na softoch. Nemohol som si oddýchnuť. Sledoval som svoje spätné zrkadlá a naplno som na to tlačil. Boli to vzrušujúce a zábavné preteky,“ skonštatoval spokojný Bearman.

V závere všetci sledovali jeho súboj s Landom Norrisom a Lewisom Hamiltonom. Dokonca aj fanúšikovia týchto dvoch jazdcov museli osemnásťročnému chlapcovi priať čo najviac bodov. V tom čase sa však už Oliver cítil v kokpite dostatočne komfortne a veril si, že to môže dokázať.

„Zdalo sa, že kolá ubúdajú pomalšie než normálne,“ povedal so smiechom britský mladík. „Myslím si však, že sme to zvládli veľmi dobre. Skutočne sa na nás príliš nedoťahovali. Mal som pocit, že mám ešte trochu rezervu pre prípad, že ju budem potrebovať; tiež som mal v zálohe nejaké výkonnejšie motorové režimy.“

„Tuším, že svoje najrýchlejšie kolo som zajazdil v tom úplne poslednom. Rozhodol som sa na to zatlačiť a zistiť, čo dokážem. Bola to zábava a mal som dobrú sebadôveru, ktorú som si budoval postupom pretekov. Zvlášť na konci som už vedel, čo auto podo mnou robí a cítil som, že teraz na to môžem naozaj zatlačiť,“ povedal Bearman, ktorý sa v priebehu celého svojho rozhovoru doširoka usmieval.

Tomu sa v pretekoch podarilo niekoľko pekných predbiehacích manévrov. Napríklad ten na Júkiho Cunodu sa určite zaradí medzi ozdoby víkendu. Zvlášť ten na Nica Hülkenberga však bol veľmi dôležitý. Išlo pritom o monopost Haasu, na ktorý si Oliver robí nemalý zálusk a na konci sezóny by mohol nemeckého pretekára, alebo Kevina Magnussena, vyprevadiť z Formuly 1.

„Využíval svoje skúsenosti a energiu z batérie, aby ma udržal za sebou. Potreboval som teda pár pokusov, kým sa mi to podarilo. Keď som ho predbehol, mohol som ukázať svoje tempo. Je veľmi ťažké prenasledovať súpera, keďže ja som to nikdy nezažil na vlastnej koži. Múry sú blízko a keď ste sekundu za jazdcom pred vami, je to náročné. Potrebujete o niečo viac precíznosti,“ skonštatoval Bearman.