Hamilton je opäť bezradný: Auto skáče už tretí rok po sebe…
Po predsezónnych testoch sa inžinieri a jazdci v Mercedese opäť začali usmievať. Minimálne Lewisa Hamiltona však tento úsmev postupne prechádzal a po saudskoarabskej kvalifikácii úplne zmizol. Sedemnásobný šampión sklamane priznáva, že ho auto trápi podobne ako v posledných dvoch sezónach.
Lewis Hamilton sa po prvých dvoch tréningoch necítil veľmi dobre. Nič sa však nedialo, keďže s Georgeom Russellom stavili na rôzne nastavenia. V sobotu sa všetko malo zlepšiť, no kvalifikácia nedopadla nijako slávne.
Mercedes sa pred ňou rozhodol vrátiť Hamiltonovi menšie zadné krídlo, keďže s verziou na vyššiu úroveň prítlaku strácal priveľa času v sekcii na plný plyn. Podľa výpočtov tímu to boli až štyri desatiny sekundy, čo sa skrátka nevyplatilo.
Lewis Hamilton v rozhovore so Sky Sports F1 priznal, že sa v piatok trápil. “Povedal by som, že to bolo podobné ako v minulých rokoch. Veľmi veľa vecí sa v tomto aute zlepšilo, ale brzdí nás poskakovanie auta. Auto skáče od šiestej až po desiatu zákrutu, čo asi ovplyvnilo aj Georgea. To je vec, ktorú sa im nepodarilo napraviť,” povzdychol si pilot Mercedesu.
George Russell je v kokpite očividne spokojnejší, keďže dokázal svojho slávnejšieho a skúsenejšieho kolegu poraziť už štvrtýkrát v rade. Ako vyzerali prípravy na kvalifikáciu, že to opäť dopadlo takto neslávne?
“Počas noci a dnes ráno sme spravili pár zmien a v aute som sa cítil omnoho lepšie. Znova som si budoval sebavedomie, no potom prišla kvalifikácia a opäť sa to všetko rozplynulo,” hovorí o ďalšej jazde na húsenkovej dráhe Lewis Hamilton.
“George však odvádza dobrú robotu, v aute cíti oveľa väčšiu sebaistotu. Ja som na tom podobne ako v posledných dvoch sezónach, no pokračujeme so sklonenými hlavami, pracujeme naplno. Mám o čosi lepšiu predstavu, v čom spočívajú naše problémy, takže sa to pokúsim posunúť tímu.”
Na predsezónnych testoch sa padok zhodoval na tom, že Mercedes W15 predstavuje veľký posun. Podľa Hamiltona je však poskakovanie auta problém, ktorý sa inžinierom nedarí vôbec odstrániť.
“Skúsili sme všetky možné nastavenia, no nevieme sa toho zbaviť,” krúti hlavou. “Ťažko sa to vysvetľuje, no v Bahrajne sme zaznamenali isté skákanie auta. Nebolo to však ani zďaleka také intenzívne. Tento prvý sektor je superrýchly, auto je neustále v uhle a pôsobí naň veľké bočné preťaženie. Skákanie auta ho dosť rozhadzuje. Predstavte si, že keď zadok auta poskakuje, tak sa balans monopostu posúva dopredu a dozadu. Ak sa to deje v rýchlosti cez 250 km/h, tak korigovať to v každom jednom okamihu je…” nedopovedal Hamilton.
Niektorým súperom sa žije… “Napríklad Max ide cez tieto zákruty s plynom na podlahe a jeho auto je stabilné. K tomu sa chceme dopracovať. Treba to napraviť, toto je už tretí rok po sebe. Musíme to vyriešiť.”