logo F1online.sk

Oconovo smutné porovnanie: Alpine nie je v takej situácii ako Manor

Esteban Ocon
© Twitter/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala7. 3. 2024

Porovnávať továrenskú stajňu s niekdajším Manorom by mohlo nahnevať nejedného šéfa či inžiniera. Alpine sa však v tejto sezóne dostal do takej ťažkej situácie, že sa tomu nevyhne. Esteban Ocon pri tejto téme upokojuje, že francúzsky tím nemožno prirovnávať k Manoru.

Kariéra Estebana Ocona sa začala v roku 2016, keď ako junior Mercedesu zasadol do upadajúceho Manoru. Stajňa sa ďalšieho ročníka nedožila a rodák z Normandie sa presťahoval do Force Indie. Veľkým krokom v jeho kariére však mal byť až prestup do továrenského Renaultu.

Dnes sa Esteban Ocon so svojím monopostom pohybuje na podobných pozíciách, na ktorých začínal kariéru. Zdá sa, že Alpine bude ešte istý čas vymetať posledné priečky vo výsledkových listinách.

“Myslím si, že je to iná situácia,” odpovedal na otázku, či je možné Alpine porovnávať s Manorom, Esteban Ocon. “Na rošte sa síce pohybujeme na rovnakých pozíciách, ale máme za sebou len jedny preteky.”

Francúz následne pripomenul jeden obrovský rozdiel medzi ročníkmi 2016 a 2024. “V Manore sme boli veľmi ďaleko za autami vpredu. Teraz nám stačí jedna desatina, aby sme získali pár pozícií. To je rozdiel. Sme oveľa bližšie k chvostu ako v roku 2016, keď sme strácali štyri sekundy. Je to iná situácia, navyše máme možnosť sa zlepšiť, ktorá nám v minulosti chýbala.”

V Manore sa Pascal Wehrlein, Rio Haryanto a od polovice sezóny aj Esteban Ocon mohli len prizerať, ako sa mení — alebo skôr nemení — rozloženie síl na chvoste poľa. Alpine má však oveľa väčšie možnosti ako krachujúca stajňa z Banbury.

“Vieme, že nie sme tam, kde by sme chceli byť, takže by sme sa mali zlepšovať. Musíme sa zlepšiť. Vtedy v Manore som vedel, že budeme na konci štartového poľa. Na ceste neboli žiadne vylepšenia. Teraz veci vidíme inak. Stačí desatina a sme tam,” nevidí to tak tragicky Ocon.

Francúzsky celok sa cez víkend v Saudskej Arábii pokúsi dostať na vyššie priečky a tú desatinku nájsť. Bahrajn totiž zvýraznil jednu veľkú slabinu monopostu A524, ktorou je trakcia na výjazde zo zákrut. Drsný sachírsky asfalt a štart/stop charakter okruhu hrali proti Alpinu.

Džidda je typologicky úplne iná. “Myslím, že po Bahrajne sme v podstate všetko optimalizovali. Teraz potrebujeme vidieť, kde sa s tým umiestnime,” pokračoval Ocon. “Vlani bol náš monopost lepší tu ako v Bahrajne. Mali sme viac výkonu a kvalifikovali sme sa na šiestom mieste.”

“Netvrdím, že teraz sa kvalifikujem šiesty, ale dúfame, že budeme bližšie k pelotónu ako v Bahrajne. Dúfame, že toho dokážeme z auta dostať o trochu viac. To je náš cieľ. Podarí sa nám to? Nevieme, ale budeme sa o to snažiť,” doplnil.