Alpine potvrdil odchody Harmana a de Beera. Po novom má tím hneď troch technických riaditeľov
Okrem kauzy Christiana Hornera sa nám toho deje viac ako dosť aj na opačnom konci štartového poľa. Ako bolo médiami avizované počas bahrajnského víkendu, Alpine opúšťajú ďalšie kľúčové osobnosti. Tentoraz tímu mávajú dvaja jeho najdôležitejší inžinieri Matt Harman a Dirk de Beer. Asi neprekvapí, že oboch Alpine nahradí z vlastných zdrojov povýšením ich bývalých podriadených.
Harman ešte pred necelým mesiacom predstavoval svetu nový monopost A524, ktorý v Bahrajne zožal veľkolepý posmech. Je zrejmé, že odchod dnes už bývalého technického riaditeľa Alpinu bol plánovaný dlho dopredu. Po odchodoch hlavného technického riaditeľa Pata Frya či športového riaditeľa Alana Permana si tak v Enstone vedúci predstavitelia naďalej podávajú kľučky.
Spolu s Harmanom sa lúči aj dlhoročná stálica padoku Formuly 1 Dirk de Beer, ktorý pracoval pre Alpine ako šéf aerodynamického oddelenia. Podľa tlačového stanoviska Alpinu sa „obaja rozhodli opustiť tím, aby hľadali nové výzvy“, čo v preklade znamená, že opúšťajú potápajúcu sa loď skôr, než pošramotí ich renomé.
Okrem oznámenia odchodu dvoch kľúčových inžinierov oznámil Alpine úplne novú štruktúru technického oddelenia, ktoré po novom bude mať hneď troch šéfov. Tí sa ujmú dirigentskej paličky vďaka povýšeniu z nižších pozícii. Stajňa to nazvala „trojpilierovým prístupom“. Ak si teda na Slovensku šetríte na dôchodok, trojpilierový systém vám je určite známy.
„Tím vytvoril tri špecializované technické funkcie: Technický riaditeľ (výkon), technický riaditeľ (aerodynamika) a technický riaditeľ (inžinierstvo), čím sa nahradí predchádzajúca štruktúra s jediným technickým riaditeľom,“ uvádza Alpine vo svojom stanovisku.
Možno to bude znieť neuveriteľne, ale stajňa pod vedením nového (už nie dočasného) šéfa Bruna Famina hodila neúspešný štart do novej sezóny na Otmara Szafnauera, ktorý v Alpine nepôsobí už osem mesiacov. „Toto rozhodnutie prichádza po období neuspokojivých výsledkov v majstrovstvách sveta Formuly 1, kde sa tím prepadol zo štvrtého miesta v roku 2022 na šieste miesto v roku 2023, čím nedosiahol niekoľko kľúčových cieľov v rámci svojich ambícií dostať sa do popredia štartového poľa,“ uviedol Alpine, pričom sa o hrozivom štarte do ročníka 2024 pod Faminovým vedením nijako nezmieňuje.
Po novom budú šéfmi troch pilierov Joe Burnell (technický riaditeľ pre inžinierstvo), David Wheater (technický riaditeľ pre aerodynamiku) a Ciaron Pilbeam (technický riaditeľ pre výkonnosť). Nastupujú vraj „s okamžitou platnosťou“ a budú podliehať priamo šéfovi tímu Brunovi Faminovi. Na motorovom oddelení sa nič nemení. Ešte vlani sa ujal vedenia tejto sekcie Eric Meignan, ktorý podľa tlačového stanoviska Alpinu „naďalej pracuje na projekte pohonnej jednotky pre rok 2026“.
Alpine tiež potvrdil, že má nových prevádzkových riaditeľov v Enstone – Johna Woodsa – a vo Viry – Audrey Vastrouxovú. Treba však povedať, že funkcia prevádzkového riaditeľa nemá nič spoločné s vývojom a zlepšovaním výkonnosti. Ide skôr o personálnu a administratívnu pozíciu.
„Rozhodli sme sa urobiť tieto organizačné zmeny, pretože jasne vidíme, že po výkonnostnej stránke nie sme tam, kde chceme a potrebujeme byť. Je čas urobiť ďalší krok z hľadiska organizácie a ľudí. Nová trojpilierová štruktúra s tromi technickými riaditeľmi, z ktorých každý sa špecializuje na inú oblasť, prinesie lepšiu prácu a spoluprácu vo všetkých odvetviach a prispeje k zlepšeniu výkonnosti od továrne po pretekársky okruh,“ uviedol v tlačovom stanovisku stajne jej šéf Bruno Famin.
„Plne dôverujem schopnostiam Joea, Davida a Ciarona, že budú úzko spolupracovať pri dosahovaní potrebnej výkonnosti a zlepšení tímu. Na záver by som sa chcel poďakovať Mattovi a Dirkovi za ich úsilie, ktoré v tíme vynaložili za posledných pár rokov, a zaželať im všetko najlepšie v ďalšej kapitole ich kariér,“ dodal Famin.