logo F1online.sk

Russell opäť oponuje Hamiltonovi: Naše autá boli nastavené veľmi podobne!

Lewis Hamilton a George Russell
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2024

Veľká cena Bahrajnu videla prvé výstrely v interných bojoch. Súboje Charlesa Leclerca s Carlosom Sainzom a Daniela Ricciarda s Júkim Cunodom dávajú tušiť, čo čaká ich šéfov na boxových múrikoch v tejto sezóne. Zatiaľ nie na trati, ale v zákulisí určite, sa nám však rozhorel aj súboj Georgea Russella a Lewisa Hamiltona.

Mladší z dvojice britských pilotov má v padoku aj na verejnosti status veľkého politika. Napriek mladému veku drží poprednú pozíciu v jazdeckých odboroch a veľmi dobre vie, ako sa má predať. Poznáme príhody, ako za pomoci PowerPointu presvedčil sira Franka Williamsa, aby mu dal sedačku v jeho krachujúcom tíme napriek slabšej finančnej podpore na svojej strane.

Russell zažil vlani hrozivú sezónu a na úvod nového roka sa dozvedel, že sa môže stať novým lídrom Mercedesu, keďže Lewis Hamilton je na ceste do Ferrari. George na nič nečakal a v politickom boji odpálil úvodnú salvu hneď v Bahrajne. „Samozrejme pri Lewisových skúsenostiach bola veľká časť auta vyvíjaná podľa jeho želaní. V aute sedíme viac vzadu ako vlani, ale ide aj o bočnice na štýl Red Bullu a iné usporiadanie riadiaceho stĺpika,“ povedal Russell na úvod bahrajnského víkendu.

Tieto slová následne musel dementovať sám technický riaditeľ Mercedesu James Allison. Netrvalo však dlho a George ukázal schopnosti obratného politika aj po skončení víkendu, keď v podstate povedal, že Lewis Hamilton sa po slabšom kvalifikačnom výsledku vyhováral na nastavenie monopostu.

„Vo štvrtok sme počas našich jázd používali obaja veľmi podobné nastavenie, s ktorým som sa cítil skvele,“ prehlásil Hamilton, ktorého cituje portál PlanetF1.com, pred novinármi v Bahrajne ešte v piatok po skončení kvalifikácie. „Následne sme sa však rozdelili – on išiel jednou cestou, ja zas druhou. Dá sa povedať, že moje nastavenie nebolo dobré na jazdu na jedno kolo, ale dúfam, že v pretekoch bude dobre fungovať.“

„Ja som sa v tréningoch necítil komfortne pri pretekových simuláciách. Rozhodol som sa preto zmeniť auto v nádeji, že to pomôže pretekovému tempu. Ešte sa však len uvidí, či sa to potvrdí,“ dodal Hamilton.

Nuž, v sobotu sme na vlastné oči videli, ako to skončilo. Mercedes doplatil v prvom rade na nedostatočné chladenie svojich áut. Súdiť pretekové tempo monopostu W15 je náročné vzhľadom na problémy s prehrievaním a premávkou, v ktorej uviazol Hamilton. Keď sa však Russell dozvedel o pokvalifikačných vyjadreniach svojho tímového kolegu, opäť si odkašľal a nahlas vyjadril svoj nesúhlas.

„Hovorí to veľa ľudí,“ nechápe mladší z dvojice pilotov Mercedesu. „Ak mám byť úprimný, neviem, aké veľké sú rozdiely, ale pokiaľ viem ja, tak obe autá boli nastavené veľmi podobne. Na jeho nastavenie sa príliš nesústredím. Môj monopost bol v skutočnosti nastavený viac na preteky než ten jeho. Minimálne v piatok pred kvalifikáciou to tak bolo.“