Leclerc je bahrajnským hrdinom. Ani Vasseur nečakal, že zachráni štvrté miesto
Ferrari si z Bahrajnu odnáša 27 bodov za tretie a štvrté miesto. Tifosi s takýmto výsledkom nemôžu byť spokojní, no keď prihliadnu na dominanciu Red Bullu a technické problémy Charlesa Leclerca, budú musieť uznať, že viac sa nedalo dosiahnuť. Aj sám šéf tímu priznal, že Leclerc ho svojou jazdou príjemne prekvapil.
V porovnaní so štartovými pozíciami si Carlos Sainz polepšil o jednu priečku, no Charles Leclerc dve stratil. Z tohto hľadiska to neboli vydarené preteky. Frédéric Vasseur v rozhovore pre Sky Sports F1 priznal, že taký zlý deň nečakal.
“Nie. Čakali sme, že to bude azda lepšie, keď sme štartovali z prvého radu. V piatok sme ukázali dobrý potenciál a Carlos mal dobré pretekové tempo,” hovorí Frédéric Vasseur. “Charles to mal náročnejšie, na jeho aute sme mali už od začiatku problémy s brzdami, najmä počas prvých 20 kôl.”
“Stratil pozíciu na trati, potom sme museli zastaviť o čosi skôr. Boli to ťažké preteky, no som spokojný s Charlesovou prácou. Nakoniec získal štvrté miesto, čo sú pre tím aj preňho dôležité body,” vyzdvihol jazdu monackého jazdca, ktorému sa neustále blokovali predné kolesá.
Ako sa ukázalo, rozdiel medzi teplotami jeho predných bŕzd bol až 100 °C. Problémy sa objavili už v prvom kole a sprevádzali ho až do cieľa. “V kvalifikácii sme nič nezbadali. Auto je ešte stále v parc fermé. Medzi ľavou a pravou stranou bol však teplotný rozdiel, čo sa nedá zmanažovať.”
Vzhľadom na okolnosti Leclerc odviedol skvelú prácu a to isté môžeme povedať aj o Carlosovi Sainzovi. Španiel dokázal dostať jeden z Red Bullov aspoň pod malý tlak, čo v súčasnej ére Adriana Neweyho nie je vôbec samozrejmosť.
“Carlos predviedol fantastický výkon, pretože dokázal držať krok s Checom,” pochválil Sainza jeho šéf. Následne vysvetlil, že Španiel v poslednom stinte musel nasadiť tvrdé pneumatiky. Ferrari sa snažilo maximalizovať svoje šance na úspech. “Vedeli sme, že budeme musieť staviť na inú pneumatikovú stratégiu ako Red Bull. Ak by sme mali nejakú šancu, tak by prišla v závere stintu. Celkovo odviedol veľmi dobrú prácu, pretože sa stále koncentroval na to, čo bude pre nás optimálne. Nestaral sa, čo robili ostatní.”
Strata je už len polovičná
Sčítané podčiarknuté, Ferrari stratilo na najrýchlejšieho muža 25,110 sekundy. Na toto manko sa môžeme pozerať dvojakou optikou. Na jednej strane sa ukázalo, že Holanďan mal všetko suverénne pod kontrolou, no zároveň sa mu Ferrari priblížilo.
“Nesmieme zabúdať, že vlani sme nezaostali o 24, ale o 48 sekúnd. To znamená, že sme naše manko zmenšili o polovicu,” zdôraznil Vasseur. “Vlani sme ku koncu sezóny s nimi dokázali bojovať na niektorých pretekoch.”
Ferrari si od tejto sezóny sľubuje lepšie vývojové tempo, takže napínavé súboje Ferrari vs. Red Bull ešte môžu prísť. “Musíme byť rovnako koncentrovaní, pokračovať vo vývoji, napredovať, všímať si detaily. Tento víkend sme neodviedli zrovna mega robotu z operačného hľadiska, pretože sme mali priveľa problémov. Krok za krokom sa však musíme zlepšovať. Uvidíme o týždeň, v Džidde nás čaká úplne iný príbeh.”