logo F1online.sk

Red Bull to už nebude mať také jednoduché, avizuje Vasseur

Frédéric Vasseur
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 3. 2024

Ferrari dostalo oba svoje monoposty do prvých dvoch radov. Charles Leclerc odštartuje do sobotných pretekov z druhého miesta a Carlos Sainz zo štvrtého. Znie to ako solídny výsledok, ale Scuderia v Q1 aj v Q2 viedla. Okrem toho sa nedá ubrániť dojmu, že chlapci v červenom neurobili v kvalifikácii všetko perfektne.

Šéf stajne Frédéric Vasseur však nebol po piatku príliš nespokojný. Aj keď vie, čo bolo možné dosiahnuť, faktom zostáva, že Red Bullu bol prorokovaný oveľa väčší náskok. Ako sa nakoniec ukázalo, Ferrari zajazdilo v Q2 najrýchlejší čas celej kvalifikácie, takže v záverečnom finále to určite mohli poskladať lepšie.

„V Q1 aj v Q2 sme boli na prvom mieste, čo vás vedie k očakávaniu, že sme mohli ovládnuť aj Q3, ale takto dobre to neskončilo, keďže sme v poslednom kole nedokázali poskladať všetko dokopy,“ povedal šéf Ferrari Frédéric Vasseur. „Vo všeobecnosti však platí, že naša výkonnosť bola sľubná a po celý čas sme mali dobré tempo.“

„Bol to len prvý krok celého víkendu. V sobotu sa dozvieme, aká je situácia v pretekovom tempe. Ako sme hovorili už od začiatku víkendu, je veľmi ťažké čítať z predsezónnych testov a stále nevieme absolútne nič o množstve paliva jednotlivých tímov,“ skonštatoval Vasseur.

Podľa našich doterajších informácií usudzujeme, že Red Bull si udržal svoj náskok v pretekovom tempe. Porovnanie jednotlivých monopostov s prázdnymi nádržami sa zdá byť pomerne vyrovnané, ale v pretekovom tempe bude mať tento tím podľa väčšiny analýz stále nemalú prevahu.

Koniec koncov to potvrdil aj sám pilot Ferrari Charles Leclerc, podľa ktorého bude náskok Red Bullu v pretekoch prinajlepšom na podobnej úrovni ako vlani. Vasseur však s týmto záverom nie úplne súhlasí. „Z toho, čo sme doteraz videli, je možné, že Red Bull už v tomto roku nebude v takej komfortnej zóne ako vlani,“ povedal francúzsky manažér.

„Možno budú pod tlakom viacerých tímov pri strategických rozhodnutiach a dokonca aj pri voľbe nastavenia. Pred pretekmi sa však chceme sústrediť v prvom rade na seba. Chceme si overiť, či je auto konzistentnejšie pri práci s pneumatikami – zatiaľ sa zdá, že je. Potom sa uvidí, aký výsledok privezieme domov. Prvým cieľom je nenechať na stole žiadne body,“ povedal Fred.