logo F1online.sk

Len hmotnosť a motor stoja Alpine pol sekundy na kolo

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 3. 2024

Továrenský tím na samom chvoste Formuly 1? Alpine obsadil v roku 2022 pekné štvrté miesto a pred sezónou 2023 dúfal v zníženie straty na najlepších. Nestalo sa a továrenský tím Renaultu obsadil vlani šieste miesto. Zopakovanie podobného umiestnenia nebude v tomto roku vôbec jednoduché, keď na verejnosť preniká stále viac a viac informácií o problémoch monopostu A524.

Predstavenie nového auta bolo obrovským sklamaním. Ledva nalakovaný Alpine však bol len predzvesťou. Teraz sa zdá byť viac ako zrejmé, že výkony monopostu A524 budú ešte oveľa väčším sklamaním než jeho vizáž. Ako je však možné, že továrenský tím postaví také príšerné auto? A prečo je vlastne také príšerné?

„Výkonnostná strata pohonnej jednotky je odhadovaná na dve až tri desatiny v závislosti od okruhu,“ vyhlásil francúzsky komentátor televízie Canal+ Julien Febreau. „Monopost má desať kilogramov nadváhu. Len tieto dve skutočnosti znamenajú, že Alpine je o pol sekundy na kolo pozadu. Ešte k tomu pripočítajte nedostatočnú aerodynamiku.“

Pridal sa aj ďalší muž, ktorý trávi v padoku Formuly 1 v podstate každý súťažný víkend. Karun Čandhok z televízie Sky citujúc „špekulácie v padoku“ potvrdil slová Febreaua o desaťkilovej nadváhe. „Alpine čaká podľa slov väčšiny ľudí ťažký rok. Vlani spadli zo štvrtého miesta na piate a potom na šieste. S veľkými nádejami sa chcú posunúť vpred, ale budú potrebovať veľké vylepšenia,“ povedal Karun.

A piatkové predstavenie nového monopostu v Bahrajne tieto slová len potvrdzuje. Doteraz bol najväčším outsiderom tím Haas, ale ten dokázal vo štvrtok aspoň trochu zahviezdiť, keď sa Nico Hülkenberg v druhom tréningu dostal na krásne siedme miesto. Piloti Alpinu naproti tomu strádali na šestnástom a osemnástom mieste.

„Boli tu nejaké pozitíva,“ povedal po štvrtku Pierre Gasly. „V prvom tréningu sme skúsili pár vecí, ktoré však nefungovali. Vrátili sme sa teda späť a popoludní sme nadobudli o niečo lepší pocit. Vieme, že naša výkonnosť nie je taká, ako by sme chceli. Stále však platí, že sa toho dozvedáme viac a viac.“

„Vieme, že potrebujeme byť trpezliví a musíme zo seba vydať to najlepšie s balíkom, ktorý máme momentálne k dispozícii. Chlapci pracujú veľmi tvrdo, aby našli čo najviac výkonnosti. Vieme, že to nebude jednoduché, ale musíme sa snažiť a uvidíme, čo z toho vzíde v piatok a v sobotu,“ dodal Pierre.

Prišla aj trochu krutá otázka: kam by sa mohol Alpine zaradiť v štartovom poli? „Nebudem dávať žiadne predikcie. Uvidíme o pár hodín. Zatiaľ je to náročné, ale na druhej strane presne viem, čo chcem od auta. V tíme sme veľmi otvorení v tom, čo potrebujeme zlepšiť. Celé je to o práci a ja viem, že všetci pracujú veľmi tvrdo, aby v nasledujúcich týždňoch prišli s vylepšeniami,“ povedal Gasly.

O nič optimistickejšie sa nevyjadril ani jeho tímový kolega Esteban Ocon, ktorý potvrdil čo najobjektívnejšiu, ale zároveň nie prehnane úprimnú, rétoriku zástupcov Alpinu. Šestnáste a osemnáste miesto by v piatok znamenalo dvojité vypadnutie v Q1 a uvedomuje si to aj Esteban.

„Potrebujeme trochu zapracovať na detailoch. Zdá sa, že v porovnaní s ránom sme sa večer trochu zlepšili, čo je uspokojujúce, pretože kvalifikácia a preteky sa uskutočnia večer. Máme pred sebou ešte jednu noc a budeme tvrdo pracovať, aby sme odomkli nejakú výkonnosť navyše,“ povedal Ocon.

„Určite to bol lepší pocit než na testoch. Za ten čas sme už prešli dlhú cestu, ale väčšina ostatných tímov sa taktiež zlepšila. Musíme sa však sústrediť na seba a zostať motivovaní, pretože je to stále len prvý štvrtok v roku,“ dodal francúzsky pretekár.