logo F1online.sk

Tempo Mercedesu je trochu prekvapením, priznal Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 2. 2024

Prvý deň v Bahrajne bol rozhodne zaujímavejší, než sme pôvodne očakávali. Áno, Red Bull je stále jasne vpredu, ale za ním to zatiaľ vyzerá, že nebudú rozhodovať desatiny, ale stotiny sekundy, ba možno aj tisíciny. Mercedes bol v druhom tréningu ako pokropený živou vodou a aj pretekové tempo tohto tímu určite umožňuje chlapcom z Brackley pomýšľať na status druhého najrýchlejšieho celku. Podobné závery potvrdili aj piloti konkurencie.

Mercedes obsadil v druhom voľnom tréningu prvé a druhé miesto. Aj keď boli najlepšie časy asi o štyri desatiny pomalšie než najrýchlejší čas Carlosa Sainza na predsezónnych testoch, vyvolali tieto výsledky zvedavosť a očakávania. Status druhého najrýchlejšieho monopostu malo po predsezónnych testoch Ferrari, ale odpoveď na túto otázku sa teraz zdá byť oveľa komplikovanejšia.

„Z auta som mal dobrý pocit. Nečakali nás žiadne nepríjemné prekvapenia, ale tiež žiadne príjemné prekvapenia. Bolo to presne také, ako sme očakávali. Prešli sme si náš program, aj keď v druhom tréningu som urobil malú chybu v mojom prvom kole a to bol koniec, keďže tieto pneumatiky vydržia len jedno kolo,“ povedal po skončení piatkových jázd Charles Leclerc.

Ten bol, rovnako ako všetci ostatní, trochu zaskočený tempom Mercedesu v druhom tréningu. Tento tím sa ukázal veľmi dobre v kvalifikačných a pretekových simuláciách. „Mercedes sa zdá byť silný, čo je trochu prekvapenie, ale v skutočnosti nevieme, koľko paliva mali tímy natankované, takže všetko sa dozvieme v piatok,“ skonštatoval monacký pretekár.

Priemerný čas 1:37.0s držali v pretekových simuláciách v druhom tréningu obaja piloti Mercedesu, Charles Leclerc a Lando Norris. Oscar Piastri držal dokonca 1:36.8s, čo bolo na úrovni Sergia Péreza a Fernando Alonso taktiež nesklamal s priemerom 1:37.2s. Zdá sa, že všetko je nachystané na vyrovnaný boj o druhé miesto, keďže Max Verstappen sa zdá byť opäť v starej forme s priemerom 1:36.7s.

„Neviem, skutočne neviem. Vždy dúfam, že sa dozviem viac po prvom dni víkendu, ale v skutočnosti sa toho nikdy nedozviete viac. Budeme si musieť počkať a dovtedy urobíme najlepšie, keď sa sústredíme len na seba. Sme celkom spokojní s pocitmi v aute a v piatok sa dozvieme, ako na tom sme,“ povedal Leclerc.

Ferrari je tak aj po prvom dni víkendu tam, kde bolo po predsezónnych testoch. Za Red Bullom, ale prinajhoršom na úrovni ostatných popredných tímov. „Prekvapilo by ma, keby sme sa nedostali do tohto boja. Otáznikom je Red Bull, o ktorom ešte nevieme, ako ďaleko sú, ale prekvapilo by ma, keby sme sa nedokázali vyrovnať ostatným,“ povedal Charles, ktorý v Bahrajne stál na pole position v roku 2019 aj 2022.

Sainz chce s inžiniermi riešiť problém s brzdami

Jeho tímový kolega Carlos Sainz sa v druhom tréningu uviedol štvrtým najrýchlejším časom. Jeho pretekové tempo sa zdalo byť trochu pomalšie, ale to môže mať logické vysvetlenie v množstve paliva v nádrži, prípadne agresívnejšom nastavení, čo koniec koncov naznačil aj samotný španielsky pretekár.

„Na trati to bolo trochu zložité, pretože v prvom aj druhom tréningu dosť fúkalo, takže s autom sa jazdilo ťažšie než na testoch. Videli sme, že veľa tímov je naozaj konkurencieschopných a pole bolo opäť veľmi vyrovnané. Zdá sa, že nás čaká zaujímavý víkend,“ povedal po štvrtku Carlos Sainz.

A čo hovorí na formu Mercedesu, ktorá bola po prvom dni hlavnou témou? „Ukazuje to, že nikdy nemôžete súdiť podľa testov. Tímy nezvyknú ukazovať všetky karty. Teraz je jasné, že Mercedes sa zapojí do boja, kým Red Bull bol v pretekových simuláciách oveľa rýchlejší než v kvalifikačných, takže aj od nich očakávam, že ešte zrýchlia,“ uviedol Sainz.

Ten chce v noci zapracovať na niektorých položkách. Potrebuje zlepšiť pretekové tempo, ale okrem toho sa objavil ešte jeden problém, ktorý ho trochu zaskočil. „V prvom rade sa musíme pozrieť na brzdy. Dnes sme mali veľa problémov s konzistenciou brzdenia, čo sa na testoch nestalo, ale teraz nás to z nejakého dôvodu negatívne ovplyvnilo. Potom ešte potrebujeme doladiť vyváženie, pretože sa zdalo, že v pretekových simuláciách sme boli agresívnejší k pneumatikám, takže musíme dať dokopy lepší balík do pretekov,“ povedal rodák z Madridu.