Leclerc: Vlani som mal najhoršie testy v kariére. Tento rok je to iný príbeh
Ferrari počas zimy robilo maximum pre to, aby svojich fanúšikov konečne potešilo. Po predsezónnych testoch sa zdá, že so svojím monopostom spravilo obrovský progres, čo potvrdzujú aj slová Charlesa Leclerca z piatka. Má to len jeden háčik; nik netušil, že sa býci z Milton Keynes utrhnú z reťaze.
Najrýchlejšie časy posledných dvoch testovacích dní zajazdila Scuderia. Týmito “bezcennými” časmi sa však talianska stajňa nebude chváliť. Pyšná je na niečo iné. Charles Leclerc hovorí o obrovských pokrokoch a odstránení minimálne dvoch slabín monopostu SF-23.
“Ťažko povedať, kde sa nachádzame,” začal trochu alibisticky Charles Leclerc, no jeho nasledujúce slová budú chlebom pre všetkých tifosi. “Programom sme sa prehrýzli dobre a nestretli nás žiadne negatívne prekvapenia. Všetky dáta z jázd nás utvrdzujú v tom, že naše očakávania na simulátore boli správne. Mám však pocit, že Red Bull je stále dosť popredu.”
Korelácia medzi simulátorom a traťou je veľmi dôležitá a Scuderii pomôže pri vývoji auta. Avšak aj bez toho bude samotný vývoj jednoduchší. “Teraz máme k dispozícii oveľa stabilnejší základ oproti minulému roku.”
“Spomínam si, ako sme vlani ukončili testy a bolo veľmi ťažké pochopiť, ktorým smerom by sme mali vyvíjať. Auto sa správalo strašne nekonzistentne. Nevedeli sme zistiť, kde sú naše hlavné slabiny,” zdôraznil Leclerc, ktorý vraj vlani nikdy nevedel, či v zákrute pred sebou bude bojovať s nedotáčavosťou alebo pretáčavosťou.
“Tento rok je úplne iný príbeh. Vieme presne, kde sa potrebujeme zlepšiť a čo sú najväčšie slabiny nášho auta. To nám dáva nádej pri vývoji monopostu,” pokračoval držiteľ piatich víťazných trofejí.
Cítiť v garáži pozitívnejšiu atmosféru? Je vidieť menej zachmúrených tvárí a viac úsmevov? “Počkajme si na ďalší piatok a potom vám poviem, či je pozitívna alebo nie. Vlani som mal azda najhoršie testy celej svojej kariéry. Tento rok to bolo oveľa lepšie.”
Vietor a pneumatiky, dvaja triedni nepriatelia Ferrari
Leclerc už skonštatoval, že Ferrari netušilo, ktorým smerom má vyvíjať a v čom spočívajú slabiny auta. Jeden nedostatok bol však evidentný: Keď začal fúkať premenlivý vietor, z monopostu SF-23 sa stal generátor náhodných pohybov.
Po prvých jazdách vo Fiorane a v Bahrajne je Leclerc presvedčený, že vietor už nebude predstavovať taký problém ako doteraz. “Je to oveľa lepšie. Jednou z najväčších slabín minuloročného auta bola citlivosť na vietor. Akonáhle sa vietor čo i len trošku zmenil, naše auto sa zrazu ovládalo extrémne ťažko. Rozdiely v balanse boli od zákruty k zákrute obrovské. Tento rok sme na tom oveľa lepšie.”
“Toto je určite krok vpred. Chceli sme ho spraviť. Tvrdo sme na tom pracovali a už počas prvého dňa sme sa dočkali potvrdenia, takže to je fajn,” poznamenal spokojný Monačan.
Ferrari vo štvrtok trochu zaskočilo celý padok svojimi dlhými jazdami. Zdá sa, akoby sa inžinierom podarilo odstrániť aj druhý veľký hendikep monopostu SF-23. Ak máme veriť dátam, z jeho potomka by už nemal byť žrút pneumatík.
Leclerc má za sebou aj niekoľko dlhých jázd. Pri nich sa mohol presvedčiť, či sa Ferrari posunulo správnym smerom aj po stránke degradácie. “Som presvedčený, že sme spravili krok vpred z hľadiska manažmentu gúm, pretože keď sú pneumatiky o čosi viac opotrebované, slabiny monopostu sú zvýraznené, viac ich cítite. Malo by to byť o dosť lepšie.”