logo F1online.sk

Red Bull je stále o dosť vpredu, avizuje Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 2. 2024

Pre Ferrari to bolo hladkých jeden a pol dňa predsezónnych testov, ale potom sa nad okruh v Bahrajne zniesol duch Las Vegas, uvoľnil odtokový kryt drenáže a z desiatich áut na trati poškodil práve Ferrari. Nič hrozné sa, našťastie, nestalo, keďže testy boli vzápätí prerušené a tím neprišiel ani o minútu času na trati, čo je v tejto fáze najdôležitejšie.

Chlapci v Bahrajne sa sústredia na zbieranie kilometrov, krotenie očakávaní a odmietaní vyvodzovania akýchkoľvek záverov. Vo štvrtok narazilo Ferrari na drobný hrboľ na ceste, presnejšie povedané to bol odtokový kryt, ktorý vraj v nájazde do jedenástej zákruty uvoľnil Mercedes, aby po ňom vzápätí prešiel Charles Leclerc.

Zhodou okolností bol v tom čase na mieste Carlos Sainz, ktorý sa snažil upozorniť traťových komisárov, aby mávali žltými vlajkami. Tí to však nestihli a nešťastný Charles Leclerc mal opäť smolu. „Nakoniec to nebolo nič veľké. Jedinou škodou je diera v podlahe, ktorú sme museli vymeniť,“ povedal Leclerc.

„Nič ma nevarovalo. Niečo som videl, ale mal som pocit, že je to nejaký plastový odpad, čo sa nám na trati niekedy stáva. Keď po niečom takom prejdete, nič sa nestane, ale tentoraz to bola oceľ, ktorá autu ublížila o niečo viac,“ dodal Leclerc.

Ferrari v Bahrajne neohromilo do takej miery ako Red Bull, ktorý v prvý deň všetkých deklasoval. Scuderia odviedla zlatý štandard, keď tím jazdil dobré časy a vyhýbal sa technickým problémom. Samotný Leclerc zajazdil dopoludnia najrýchlejší čas a veľmi podobne na tom bol aj Carlos Sainz popoludní. Favorit však zostáva jasný.

„Je to pocit ako na každých predsezónnych testoch, keď nič nevieme, pretože v tejto fáze je príliš skoro čokoľvek posudzovať,“ povedal so smiechom Leclerc. „Netušíme, koľko paliva mali v nádržiach ostatné tímy.“

„Z pohľadu samotnej jazdy je auto oveľa lepšie než vlani. Minulý rok sme po testoch nevedeli určiť, ktorým smerom máme tlačiť, pretože sme netušili, čo robí auto. Prišli ste do zákruty a nevedeli ste, či vás tam čaká extrémna nedotáčavosť alebo extrémna pretáčavosť. To bol veľký problém,“ spomína Leclerc.

„V tomto roku je auto odlišné, čo je určite lepší odrazový mostík. Na druhej strane, môj prvotný pocit mi hovorí, že Red Bull je, bohužiaľ, stále o dosť vpredu a v stredu jazdili veľmi pôsobivé časy. Je to však len môj subjektívny pocit, nepozeral som sa na dáta, lebo dáta nateraz veľa neznamenajú,“ skonštatoval monacký pretekár.

Vlaňajšie Ferrari to bola nikdy nekončiaca diskusia o životnosti pneumatík a pretekovom tempe. Aj keď to pri pohľade na výkonnosť Red Bullu málokoho uteší, podľa Leclerca urobilo Ferrari v tomto smere krok vpred. „Myslím si, že jazdné vlastnosti nového auta nám veľmi pomôžu pri jazde s plnou nádržou. Povedal by som, že by sme na tom mali byť lepšie po stránke životnosti pneumatík a v pretekovom tempe,“ uviedol monacký pretekár.