logo F1online.sk

Leclerc po prvej jazde s SF-24: Javí sa byť zdravšie

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 2. 2024

Už len necelý týždeň nás delí od predsezónnych testov v Bahrajne a už len niečo vyše dva týždne od prvých pretekov. Predstavenia nových monopostov už máme postupne za sebou a teraz ide do tuhého. V akej forme sa predstavia jednotlivé tímy? Deväť z nich má pri naháňaní Red Bullu čo naprávať a výrazné zlepšenie si od novej sezóny sľubuje aj Ferrari.

Tento tím v utorok odhalil nový monopost označený ako SF-24. Uviedol ho jednoduchým videom a krátko nato sa s ním vydal na trať. V rámci filmovacieho dňa si s novým autom zajazdili Charles Leclerc aj Carlos Sainz. Pre množstvo obmedzení to nebol skutočný test, ale piloti predsa len získali prvé dojmy z nového stroja.

„Spomínam si, že minulý rok som po prvých troch alebo štyroch kolách nebol veľmi spokojný so správaním auta,“ zaspomínal Charles Leclerc na veľkolepé minuloročné predstavenie nového monopostu. „Jazdilo sa s ním veľmi ťažko. V tomto roku sa auto javí byť zdravšie a lepšie funguje.“

„Na druhej strane však chcem zdôrazniť, že to nemá nič spoločné s konkurencieschopnosťou auta, pretože ak ostatné tímy urobili väčší krok vpred z pohľadu času na kolo, tak jazda s novým monopostom možno bude jednoduchšia, ale nebude dostatočne rýchly. Len ťažko teda môžem povedať, či je nové auto konkurencieschopné. Skrátka som mal lepší pocit ako vlani,“ uviedol Leclerc.

Toho vlani čakal priam hororový úvod nového ročníka. V Bahrajne nedokončil pre poruchu, pre ktorú následne dostal v Saudskej Arábii trest, aby nakoniec v Austrálii vypadol v prvom kole. Prvé tri veľké ceny budú rovnaké aj v tejto sezóne a podľa Leclerca až v Melbourne Ferrari skutočne pochopí, ako to s ním vyzerá v celkovom hodnotení.

„Pri pohľade na predchádzajúci rok si myslím, že vždy musíte počkať dve alebo tri veľké ceny, aby ste pochopili, aký dobrý je váš balík na rôznych tratiach. Niekedy môžete byť dobrí na jednom okruhu a potom prídete na iný a trápite sa oveľa viac,“ povedal Leclerc. „Myslím si teda, že vždy musíte počkať dvoje alebo troje pretekov, aby ste auto vyskúšali v rôznych podmienkach, v rôznom vetre, v rôznych teplotách, na rôznych okruhoch, a až potom budeme môcť robiť závery, čo sa dá dosiahnuť v tejto sezóne.“

„Vlani sme mali problém s vyvážením, čo súviselo najmä s vonkajšími podmienkami, hlavne s citlivosťou na vietor, ale tiež s teplotami vzduchu a trate. Pritom to malo skôr vplyv na pretekové ako kvalifikačné tempo. V tomto smere je dôležitá spätná väzba nás jazdcov, keďže takéto veci sa dajú ťažšie vyčítať z dát,“ dodal monacký pretekár.