logo F1online.sk

Nemáme žiadne ciele. Jednoducho sa musíme zlepšiť, hlási Famin

Alpine A524
© Alpine
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 2. 2024

Alpine mal pred začiatkom ročníka 2023 smelé ambície, ktoré sa však nenaplnili. K sezóne 2024 preto Francúzi pristupujú s väčšou pokorou – už si nekladú presne vytýčené a odvážne ciele, namiesto toho hovoria iba o „komplexnom zlepšení“.

Alpine vlani avizoval útok na trojicu tímov na čele. Napokon si však nepolepšil, ale výrazne pohoršil. Tím z Enstone a Viry skončil v Pohári konštruktérov až na šiestom mieste, ďaleko za najlepšími.

Vedenie stajne sa preto pred rokom 2024 rozhodlo zvoliť úplne iný prístup vo vývoji, ako aj v mediálnom priestore. Smelé reči nahradili skromné vyjadrenia, počnúc šéfom tímu Brunom Faminom.

„Tím je plný očakávaní. Z nového auta sú nadšení, keďže sa jedna o úplne nový koncept, ale ja osobne nevidím dôvod na radosť,“ vyslovil sa pre médiá Famin. „Čaká nás dlhá cesta a veľa práce. Vieme, čo musíme urobiť pre to, aby sme sa pohybovali vpredu. Rovnako tak vieme, že to bude beh na dlhé trate. Vo všetkých oblastiach máme priestor na zlepšenie.“

„Vo svojej podstate sme však mierne optimistickí. Nepočíname si totiž tak zle, i keď rok 2023 bol pochopiteľne sklamaním. Keďže vidím, čo všetko sa dá zlepšiť, hovorím, že sa je v čom zlepšovať. Vieme, ako na tom sme, a sme si vedomí toho, že sú rozdiely naprieč tímami neustále menšie.“

A z tohto dôvodu je Famin vo vyjadreniach opatrný. Uvedomuje si, že  zrýchlenie o niekoľko desatín sa môže postarať o polepšenie si o pár priečok, no je si zároveň vedomý toho, že rovnako ľahko ako k zlepšeniu, môže dôjsť aj k zhoršeniu.

„Všetci sme na rovnakej vlnovej dĺžke. Máme rovnaké strednodobé ciele a vieme, že v treťom roku nových pravidiel budú rozdiely medzi autami menšie a menšie. V boji o Q2 a Q3 budú rozhodovať tisíciny a o výsledku budú rozhodovať maličkosti.“

„Nenechávame sa preto opantať pozitívnymi emóciami. Vieme, ako na tom sme a v čom sa potrebujeme zlepšiť. Máme však vypracovaný projekt, dostatočný rozpočet a veľa talentovaných ľudí v Enstone a Viry. Pokúsime sa dať im príležitosť a využiť ich talent na zlepšenie auta, konkrétne na to, aby bolo obratnejšie, agilnejšie a efektívnejšie,“ zakončil Famin.