logo F1online.sk

Zo starého auta sme si nechali len volant, hlásia odhodlane v Alpine

Alpine A524
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 2. 2024

Alpine bol vlani odsúdený na šieste miesto Pohára konštruktérov. S veľkým náskokom na tímy za ním a veľkou stratou na súperov pred sebou vedeli vo Francúzsku už pomerne skoro, kde je ich miesto v „potravinovom reťazci“ F1. Vysvedčenie veru nebolo pozitívne. V tomto roku to treba napraviť a tím sa o to pokúsi s úplne novým autom a konceptom.

Tímy ako Mercedes, Ferrari a tiež Alpine avizovali, že ich nové monoposty budú kompletne zmenené. Všetko, čo nám umožnia pravidlá a rozpočty zmeniť, to zmeníme, dušovali sa prenasledovatelia Red Bullu. Pri predstavení nového monopostu (tím ukázal skutočné auto, nie maketu) A524 sa dostal k slovu aj technický riaditeľ Alpinu Matt Harman.

„Ako už povedal aj Bruno Famin, je to spredu až dozadu úplne nové auto. Tuším, že z minulej sezóny prežil len volant. Snažili sme sa pozrieť na každú jednu oblasť auta, aby sme nenechali kameň na kameni,“ zneli prvé slová technického riaditeľa Matta Harmana pri predstavení nového monopostu A524.

Ten prezradil, že jeho tím maximalizoval potenciál minuloročného konceptu a musel skúsiť niečo iné. „Z minuloročného A523 sme vyťažili plný potenciál, a tak je A524 úplne nový od prednej po zadnú časť. Zistili sme, že s A523 sa pohybujeme vo veľmi úzkom pracovnom okne. Boli sme veľmi obmedzení vo svojich možnostiach pri práci s autom,“ pokračovali Harman.

„S novým monopostom sme sa snažili čo najviac rozšíriť pracovné okno, aby sme mohli využiť jeho maximálny potenciál. Úplne sme prepracovali šasi, máme nové zadné zavesenie, optimalizovali sme predné zavesenie a integrovali sme nový chladiaci systém, aby sme na každom podujatí pracovali efektívnejšie. Vykonali sme tiež veľa práce na brzdovom systéme, keďže teplo z bŕzd sa využíva na zlepšenie výkonnosti,“ pokračoval v menovaní rozsiahlych zmien technický riaditeľ Alpinu.

Vykonané zmeny majú zamedziť vlaňajšiemu scenáru, keď sa Alpine dostal na hranicu svojich vývojových možností. S novým konceptom vraj bude možné ďalšie dva roky zvyšovať výkonnosť, čo je vraj najdôležitejšie.

„Samozrejme, pri tejto generácii monopostov je podlaha významným výkonnostným faktorom. V tejto oblasti sme zvolili agresívny prístup, aby sme pokryli rôzne koncepty a skutočne sa s tým pohrali. Zmenili sme aj predné krídlo a nos, aby sme lepšie riadili prietok vzduchu v prednej časti,“ uviedol Harman.

„Aplikáciou týchto zmien budeme mať oveľa širší priestor na zvyšovanie výkonnosti v nasledujúcich dvoch rokoch, aj keď došlo k určitým kompromisom pri dosahovaní našich cieľov, ktoré sme tlačili až úplne na hranu. Pri vývoji monopostu A524 sme úmyselne aplikovali agresívny prístup, aby sme rozšírili priestor na zvyšovanie výkonnosti. Skutočne sme sa zamerali skôr na učenie a na naše reakcie než na výsledky. Bol to odvážny projekt,“ dodal Harman.