logo F1online.sk

Gazzetta: Leclerc podpísal s Ferrari ďalší päťročný kontrakt

Charles Leclerc
© Ferrari Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 1. 2024

Po zverejnení informácie o predĺžení zmluvy Charlesa Leclerca s Ferrari sa okrem nadšenia okamžite vyrojili veľké otázky. Scuderia vo svojom tlačovom stanovisku nepovedala prakticky nič o dĺžke nového kontraktu. Celkom určite ide o informáciu, ktorú si počas pokračujúcich vyjednávaní s Carlosom Sainzom neželajú zverejniť. Talianske médiá však veľmi rýchlo prišli s vlastnými zdrojmi a informáciami.

Ako sa dalo očakávať, na čele stojí denník Gazzetta dello Sport. Ten predstavoval počas ostatných mesiacov zrejme najaktívnejší zdroj správ a informácie ich redaktorov sa do nemalej miery potvrdili. Prišli napríklad aj so správou, že pri rokovaniach má prednosť Leclerc a Monačan je zároveň veľmi blízko k dohode, kým jeho tímový kolega Carlos Sainz má dostať kratší a menej štedrý kontrakt.

Ďalšie zdroje počas štvrtka avizovali, že vyjednávania so španielskym pretekárom sa zadrhli, ale stále je v pláne oznámiť predĺženie jeho zmluvy ešte pred štartom sezóny. To je zrejme celkom dobrý príklad toho, ako sa vyvíja situácia v jazdeckej otázke Ferrari.

Poďme však späť k Leclercovi. Najdôležitejšia otázka znie: aký dlhý je jeho nový kontrakt? Nuž, podľa Gazzetty podpísal rovnako ako v roku 2019 až päťročnú zmluvu. Tá má monackého pretekára udržať v červenej kombinéze až do roku 2029. V čase vypršania tohto kontraktu tak bude mať Charles 32 rokov.

„Love story medzi Charlesom Leclercom a Ferrari pokračuje,“ hlási nadšene Gazzetta, hoci vieme, že počas tej „love story“ si obe strany prešli fázou pravého talianskeho manželstva. Pre Tifosi to však už nie je podstatné, hlavne že Charles zostal oddaný Ferrari.

„Posledné predĺženie kontraktu je viacročné. Ferrari nezverejnilo dĺžku novej zmluvy, ale je pravdepodobné, že je rovnaká ako v prípade tej starej,“ avizuje taliansky denník.

„Leclerc sa rozhodol prijať projekt reštrukturalizácie pod vedením Frédérica Vasseura. Boli to ťažké roky pre Charlesa, ktorý na začiatku svojho dobrodružstva s Ferrari určite nečakal, že zažije toľko vzostupov a pádov, pričom sa ani nepriblíži k titulu majstra sveta s červeným monopostom. Charlesova vernosť a náklonnosť červenej farbe, ktorej fandil od detstva vo svojom rodnom Monte Carle, je však zjavne silnejšia než čokoľvek iné. Rovnako ako jeho viera, že sa veci môžu zmeniť,“ píše povzbudzujúco Gazzetta.

Okrem toho si spolu s manažérom Nicolasom Todtom zrejme dali dobrý pozor, aby mali za svoju lásku k Ferrari adekvátne zaplatené, plus sa mohli spod zmluvy vyviazať, keby sa začala rúcať továreň v Maranelle. V kontrakte je tak podľa Gazzetty niekoľko podstatných detailov.

„Päťročné predĺženie zmluvy udrží Leclerca v tíme do roku 2029, pričom jeho prípadný odchod je regulovaný výstupnými klauzulami viazanými na výsledky po treťom roku platnosti zmluvy. Charlesov plat by sa mal v priebehu rokov zvyšovať. Ak teda Leclerc, ktorého manažérom je Nicolas Todt, zostane vo Ferrari až do svojich 32 rokov, mohol by si miesto súčasných 25 miliónov eur ročne zarobiť približne dvojnásobok,“ uvádza Gazzetta.