Wolff: Mercedes W13 bol mojou najväčšou chybou, pokračovanie s týmto konceptom som podporil
Mercedes má za sebou dva mimoriadne neúspešné roky. Na trápení tohto tímu v sezónach 2022 a 2023 vidieť, že niekedy stačí jediné rozhodnutie, ktoré kompletne zmení váš osud. Šéf stajne Toto Wolff teraz označil „koncept bez bočníc“ za svoju najväčšiu chybu za posledné roky. Paradoxne, zotrvanie na tejto ceste v roku 2023 už tak kriticky nevníma.
Táto chyba na tím pozerá zo všetkých strán. Ako to mohli takto popliesť hneď dvakrát? Takéto veľké chyby Mercedes v predchádzajúcich sezónach nerobil a treba povedať, že dva roky pod najvyšším stupienkom odhalili ďalšie problémy stajne z Brackley, ktoré doteraz zrejme maskovala nadradenosť ich monopostov. Strategické rozhodnutia, pomalé zastávky v boxoch, nedostatočná agresivita, to všetko a ešte oveľa viac trápilo Mercedes v posledných dvoch rokoch.
Najväčším problémom však zostáva naďalej auto, ktoré bolo dvakrát za sebou skonštruované nesprávne. „Monopost W13 bola moja najväčšia chyba za posledné roky. Zvolili sme nesprávny prístup pri budovaní auta na rok 2022, skrátka to nebola správna cesta,“ vyhlásil Toto Wolff.
Čo však rok 2023? Veď Mercedes zopakoval prakticky dvakrát tú istú chybu. To však už Rakúšan, trochu paradoxne, nevníma tak kriticky. „Potvrdenie tejto koncepcie v roku 2023 bola druhá veľká chyba, ale obhajujem toto rozhodnutie vzhľadom na naše víťazstvo v Brazílii. Každý by taký víkend považoval za východiskový bod pre novú sezónu. Viac ako polovica tímu bola presvedčená, že situácia sa zlepšuje,“ povedal Wolff.
Finálne rozhodnutie nakoniec prišlo. Vraj už po úvodnej Veľkej cene Bahrajnu si v Mercedese povedali, že monopost s úzkymi bočnicami je slepá ulička. Na šiestu veľkú cenu v Monaku už tím pricestoval so širšími bočnicami, ale DNA starého auta zostala nezmenená. K tomu dôjde až v tomto roku s úplne novým monopostom.
Wolff však v priebehu roka taktiež niekoľkokrát podľahol frustrácii. Existuje veľmi tenká hranica medzi prijateľnou a neprijateľnou komunikáciou. Ako šéf rozhodne nemôžete strieľať do vlastných a veľmi dobre si to uvedomuje aj rodák z Viedne. „Kritizovanie tímu pred médiami je súčasťou balansovania, ktoré sa mi nie vždy podarilo dokonale zvládnuť,“ priznal.
„Mnohých zamestnancov motivuje, keď vidia ambiciózneho šéfa, ale niekedy prekročím hranicu. Pred rozhovormi si musím dať harmančekový čaj, aby som sa upokojil. Ak som bol príliš prísny, v pondelok sa po návrate do továrne ospravedlním. Aj taký musí byť dobrý líder,“ dodal Wolff.
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff