logo F1online.sk

Valentino Rossi zaspomínal na „koketovanie“ s F1: Mal som isté miesto v Minardi

Valentino Rossi
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 12. 2023

Ďalšia minikapitola histórie motoristického športu, o ktorej sa toho na verejnosti mnoho narozprávalo. Talianska motocyklová legenda Valentino Rossi a jeho „flirtovanie“ s Formulou 1. O jeho testoch s Ferrari sa narozprávali mýty, ktoré ešte oživil údajný obdiv Michaela Schumachera. Nemecký šampión sledoval hviezdu MotoGP priamo na trati a legendárny „Doktor“ bol podľa vlastných slov krôčik od F1. Stačilo vraj súhlasiť.

Z dnešného pohľadu je nám strašne ľúto, že sme to nemohli vidieť. V tom čase sprevádzali Rossiho testy s Ferrari obrovské diskusie. Je pravda, že po skončení motocyklovej kariéry skutočne presedlal na štyri kolesá a v športiakoch nie je vôbec do počtu. Od Formuly 1 je to však predsa len na míle ďaleko. Škoda, že sa už nikdy nedozvieme, ako to mohlo skončiť, ale „Doktor“ aj po dvadsiatich rokoch spomína na otvorenú ponuku z Formuly 1.

„Je pravda, že keď som v roku 2004 získal titul s Yamahou, zavolal mi Stefano Domenicali a povedal: ‚Musím ťa nechať otestovať Formulu 1.‘ Išli sme teda do Fiorana na test. Bol som celkom rýchly a zajazdil som čas pod jednu minútu – bolo to presne 59,1 sekundy,“ spomína Rossi pre podcast Gianlucu Gazzoliho.

„Pamätám si, že mechanici uzatvárali stávky na to, či dokážem zajazdiť čas pod jednu minútu. Nakoniec som teda vyhral. Nasledovali jazdy v Mugelle a potom poriadny test vo Valencii,“ hovorí legenda MotoGP, ktorú čakalo veľké rozhodnutie. Je jasné, že veľký motocyklový šampión vo Formule 1 by bol kasovým trhákom pre ktorýkoľvek tím. Samozrejme, Ferrari preňho nemalo miesto, ale ich talianski kolegovia z Faenzy by ho privítali viac ako ochotne.

„Musel som si vybrať. Ak by som súhlasil, pretekal by som za Minardi, čo bol B-tím Ferrari. Ak by som bol dostatočne rýchly, cieľom by bola pretekárska sedačka vo Ferrari,“ spomína Rossi.

Všetci vieme, ako to nakoniec skončilo. Určite sme veľmi zvedaví, ako by to vyzeralo, ale to sa už nikdy nedozvieme. „Stále som mal 27 rokov a nemal som chuť na tento skok, pretože som vedel, že môžem vyhrať ešte niekoľko titulov v motorkách. Pre mňa to boli dve kolesá vždy prvou voľbou. V aute som si počínal dobre, ale aj dnes som zvedavý. Neviem, aké som mohol mať výsledky,“ dodal muž, ktorý sa stal absolútnou motoristickou legendou aj bez účinkovania vo Formule 1.