Ferrari využije žetóny na prerobenie zadnej časti auta


Nástupcu zbedačeného monopostu SF1000 zrejme čakajú lepšie časy. Na vyššie priečky vo výsledkových listinách by ho mala hnať okrem novej pohonnej jednotky aj prerobená aerodynamika. Ferrari chce vývojové žetóny investovať do zadnej časti auta, ktorej sa týkajú aj najväčšie zmeny v pravidlách.
Hoci pôvodný plán z dielne FIA hovoril o tom, že medzi sezónami 2020 a 2021 sa technické pravidlá nebudú meniť, realita bude napokon vyzerať inak. Tímom sa aj napriek škrtom v oblasti vývoja neustále darí zvyšovať prítlak monopostov, čo vyvolalo obavy o pneumatiky, ktoré sa podľa aktuálneho plánu nemajú medziročne meniť. FIA tak zmenami v pravidlách o podlahe znížila prítlak monopostov o desať percent a pokúsila sa gumy ochrániť pred scenárom podobným tomu zo Silverstone.
Tímy na to budú musieť zareagovať, nuž a Ferrari chce z týchto zmien získať najviac, vysvetľuje šéf vývoja šasi vo Ferrari Simone Resta pre Autosprint: “Prerobíme zadnú časť auta. Myslíme si, že toto je oblasť, ktorá nám ponúkne väčší priestor na vývoj šasi a aerodynamiky na rok 2021.”
“Okrem toho budú mať vplyv na zadnú časť auta aj zmeny v pravidlách, ktoré FIA zavádza, aby znížila aerodynamickú záťaž, a tak obmedzila veľkosť síl pôsobiacich na pneumatiky. Výsledkom týchto zmien je to, že všetky tímy prídu o niekoľko bodov prítlaku. Bude životne dôležité z nich čo najviac opäť nájsť. Kvôli tomuto všetkému veríme, že najdôležitejšia oblasť, v ktorej môžeme minúť žetóny, je práve zadná časť auta,” vysvetlil taliansky inžinier.
Tieto správy sú nádejou pre všetkých fanúšikov Ferrari, že Scuderia už nebude bojovať len o postup do finálovej časti kvalifikácie či o umiestnenie v bodovanej desiatke. Simone Resta ale upozorňuje, že obrovské zisky čakať neradno, vývojové obmedzenia inžinierom stále zväzujú ruky.
“Táto voľnosť nie je absolútna, ako sa môže zdať,” konštatuje Resta. “Motor môžete cez zimu slobodne vyvíjať, ale od prvých pretekov roka 2021 bude zmrazený. Už sa ho nebudete môcť chytať.”
Aerodynamika je na tom podobne. “Aj keď tu máme voľnosť, sme obmedzovaní tým, čo je pod ňou. Na aerodynamiku sa musíte pozerať ako na šaty; musíte ich obliecť na nejaké telo, takže v istom zmysle rozmery tela majú vplyv na ich finálny tvar.”
“Ak teda štruktúra nosa zostane zachovaná, môžem navrhnúť nové predné krídlo, ale moja kreativita bude stále obmedzovaná. Všetko toto zmrazovanie a tieto obmedzenia nás vedú k myšlienkam, že bude ťažké v rámci jednej sezóny nejako výrazne stiahnuť stratu, ktorú máme na lídrov,” doplnil.
- Značky
- Ferrari