Leclerc v tom bol doslova sám: To druhé miesto som naozaj chcel
Charles Leclerc prežil absolútne hororovú sezónu plnú smoly, nešťastia a vlastných chýb. Napriek tomu sa na jej konci teší z interného víťazstva nad Carlosom Sainzom. Aj keď španielsky pretekár predviedol v Singapure špičkový výkon, vo všetkých ďalších merateľných smeroch sa musel skloniť pred tímovým kolegom, ktorý v Abú Zabí predviedol jeden brilantný výkon.
14:8 v kvalifikáciách, 11:9 v pretekoch (ak odrátame Katar a Austin), 206:200 na body a 6:3 na pódiá. Jedno víťazstvo Carlosa Sainza je síce nesmierne dôležité, ale okrem toho mal Leclerc aj viac smoly. Napriek tomu sa teší z interného víťazstva. Do Abú Zabí pricestoval s dvanásťbodovým mankom na tímového kolegu, ktorý však v nedeľu po brilantnom výkone zmazal.
Sainz sa po nevydarenej kvalifikácii ocitol úplne mimo pretekov a Leclerc bojoval o druhé miesto v Pohári konštruktérov prakticky sám. Príliš mu nepomohol ani tím a Charles musel sám vymýšľať, ako by sa dalo Ferrari dostať na celkové druhé miesto. Prepustenie pozície Pérezovi bol jeho nápad a dôkaz Monačanovej jazdeckej inteligencie, ale ani to nakoniec Ferrari nestačilo.
Na otázku, kedy sa rozhodol Péreza pustiť pred seba, Leclerc odpovedal: „Pár kôl predtým, v podstate keď som sa dozvedel o päťsekundovej penalizácii. Začal som sa neustále dopytovať na časové rozostupy medzi Georgeom a Checom.“
„Keď mi povedali, že Checo predbehol Georgea, vedel som, že Red Bull je za mnou a jeho najlepšou šancou je sa s pomocou DRS čo najviac vzdialiť. Medzi mnou a mojím inžinierom prebiehali horúčkovité diskusie. Povedal som mu, že taký je môj plán, ale nakoniec to nestačilo,“ opísal sklamane monacký pretekár svoje myšlienkové pochody.
Aj jeho šéf Frédéric Vasseur po pretekoch priznal, že nápad zahrať si záverečnú hru s Mercedesom prišiel zo strany jazdca, nie tímu. Leclerc priznal, že mu záležalo len na druhom mieste a ničom inom. „Veľmi som to chcel hlavne pre tento tím. Pre mňa sa takmer nič nemení, ale tento tím pracoval v priebehu sezóny strašne tvrdo,“ povedal po pretekoch Charles pre F1 TV.
„Rok sme začali s veľmi náročným autom a mali sme problém s vyvážením, s ktorým som sa nedokázal zladiť. Tím však tvrdo tlačil, aby priviezol vylepšenia čo najskôr. Od Japonska som sa v kokpite cítil omnoho lepšie a auto sa posunulo správnym smerom. Naozaj som chcel všetkých odmeniť za ich tvrdú prácu druhým miestom v Pohári konštruktérov, ale nakoniec nám to nevyšlo,“ povedal Leclerc.
Charles však našiel aj pozitíva. Rozhodne to bol dobrý záver sezóny. Aj keď sa diskvalifikácii v Austine dalo vyhnúť a technickým poruchám v Katare a Brazílii taktiež, Ferrari malo neraz na trati druhé najrýchlejšie auto po Red Bulle. Keď už nič, aspoň toto je dobrý signál pred štartom novej sezóny.
„Myslím si, že v posledných pár víkendoch sme nenechali nič na stole, čo je pre mňa dôležité. Na druhej strane, som dosť frustrovaný, pretože to druhé miesto v Pohári konštruktérov som naozaj chcel. Nemám na tvári taký úsmev, ako by som po týchto pretekoch mal mať, ale dali sme do toho absolútne všetko a nestačilo to,“ povzdychol si monacký pretekár.