Nebyť toho safety caru, víťazstvo by bolo naše, hovorí sklamaný Leclerc
Mohlo Ferrari v Las Vegas vyhrať? Určite áno. Aj keď Charles Leclerc stratil na štarte vedúcu pozíciu, jeho Ferrari bolo na stredne tvrdých pneumatikách veľmi rýchle. Približne v polovici pretekov to pre Scuderiu vyzeralo veľmi nádejne, ale ako to už v Charlesovom prípade býva zvykom, zaúradovala prostá smola.
Verstappen sa v úvode ujal vedenia, ale nedokázal to bez porušenia pravidiel. Za vytlačenie Charlesa Leclerca z trate dostal päťsekundový trest. Holanďan vtedy do vysielačky ironicky poznamenal, že Red Bull má v jeho mene poďakovať komisárom za takýto trest. Aj keby to nemyslel vážne, komentátor prenosu na televízii Sky Martin Brundle okamžite vyhlásil, že päťsekundová penalizácia je určite lepšia než nutnosť vrátiť pozíciu.
Ako sa však nakoniec ukázalo, Leclerc to vybavil aj vlastnými silami. Jeho Ferrari bolo na stredne tvrdých pneumatikách skvelé a v závere prvého stintu Verstappena zdolal. Max následne zamieril do boxov a musel sa predierať skrz štartové pole. Leclerc mohol zastaviť neskôr. Po prezutí sa na trať vrátil pred Red Bullom a ešte k tomu na pneumatikách, ktoré boli o päť kôl čerstvejšie.
V tomto okamihu to vyzeralo pre pilota Ferrari veľmi dobre, ale potom nekompromisne zasiahol osud – a FIA –, ktorý na trať vyslal safety car, čím dal Red Bullu šancu na reštart. Verstappen a Pérez sa ocitli za Leclercom na čerstvejších pneumatikách, pritom hardy sedeli monopostu RB19 určite lepšie.
„Naozaj si myslím, že nebyť toho safety caru, tak víťazstvo by bolo naše,“ vyhlásil Leclerc po skončení pretekov. „Mali sme naozaj dobrý prvý stint na stredne tvrdých pneumatikách. Tuším, že sme zastavili o päť kôl neskôr ako Max. Zajazdil som dobré štyri alebo päť kôl a podarilo sa mi tvrdé pneumatiky postupne dostať do potrebnej teploty. V tomto smere sme boli pri zahrievaní gúm veľmi dobrí.“
„V tom čase som bol naozaj presvedčený, že víťazstvo je naše. Bohužiaľ, potom vyšiel na trať safety car, Max a Checo prezuli a ja som zostal na mojich päť kôl starých hardoch. Nezdá sa to veľa, ale keď vám za bezpečnostným vozidlom vychladnú gumy, je v týchto podmienkach neuveriteľne zložité ich zahriať. Tam sme tieto preteky prehrali,“ skonštatoval monacký pretekár, ktorý sa tak nedočkal svojho šiesteho víťazstva.
Otázka za milión teda znie, či malo Ferrari zastaviť opäť. Treba pripomenúť, že Leclerc by bol pri reštarte za Pérezom na druhom mieste a musel by si prekliesniť cestu vpred. „Vždy sa ľahko hovorí, že to bolo len päť kôl. Nevedel som, čo urobia Max a Checo. Keby nezastavili, ocitol by som sa za nimi a predbehnúť oba Red Bully by bolo náročné. So súčasným pohľadom by som zastavil opäť, ale teraz viem, čo urobili, takže sa to ľahko hovorí,“ povedal Leclerc.
Tomu sa v Las Vegas veľmi páčilo. Okruh sedel jeho jazde aj jeho monopostu. Bola to pre Ferrari ďalšia z mála dobrých šancí na triumf. Napriek počiatočným problémom napokon preteky priniesli fanúšikom potrebnú satisfakciu a treba povedať, že Las Vegas nám ponúklo skvelú šou. Bohužiaľ pre Ferrari, nie s víťazným koncom.
„Dal som do toho všetko. Som si však istý, že všetci sa pri pohľade na preteky úžasne bavili. Naozaj, naozaj som si to užil a mali by sme mať viac takýchto pretekov so skvelým predbiehaním. Náramne som sa pobavil,“ hovorí Leclerc.
„Potrebovali sme to. Iste, víkend sa nezačal tak, ako sa začať mal, ale som veľmi rád, že sa to takto skončilo. Toto je taký skvelý šport a myslím si, že lepšie preteky si Vegas nemohlo priať. Energia okolo mesta je neuveriteľná a ja som naozaj veľmi rád,“ dodal monacký pretekár.