logo F1online.sk

Pérezovo prekvapivé vysvetlenie: Takto sme to mali naplánované

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Mária Trenkler Stošeková
Mária Trenkler Stošeková18. 11. 2023

Sergio Pérez sa bezproblémového víkendu azda ani nedočká. V Las Vegas opäť chýbal medzi najlepšou kvalifikačnou desiatkou, hoci tentoraz to nemôžeme dávať jemu za vinu. Kvalifikáciu tak celkom nezvládlo strategické oddelenie.

Keď Sergio Pérez zamieril do boxov a do konca druhej časti zostávali ešte štyri minúty, možno ste aj vy začali uvažovať, čo je za tým. Chystal sa Red Bull nasadiť Pérezovi čerstvé pneumatiky? Ale prečo ho potom začali zatláčať do garáže? Došlo mu palivo? Poškodil sa niekde jeho monopost?

Sergio Pérez to napokon vysvetlil trochu inak. “Pred kvalifikáciou sme mali s tímom určenú stratégiu. Toto miesto sme nepoznali a mysleli sme si, že sme si určili najlepší možný rozvrh jázd, tak sme šli do toho. Samozrejme, teraz je ľahké vidieť, že to bolo nesprávne rozhodnutie.”

“Už v prvej časti sme mali kus šťastia, že sme vôbec postúpili, pretože sme nestihli naše posledné kolo. V Q2 sme zas ukončili jazdy priskoro. Trať sa zrýchľovala a my sme boli v boxoch. Toto je pre nás nové miesto a nečakal som to, ale teraz sa s tým už nič nedá robiť,” pokrčil plecami sklamaný pilot červených býkov.

Keď sa ocitol v boxoch, inžinier mu oznámil, že drží piatu priečku. Na druhej strane bolo najskôr ticho, no potom sa Pérez zháčil: “To sme skončili nejako skoro, nie?” Táto otázka bola viac ako len vhodná. V závere sa totiž zlepšili oba Williamsy, Pierre Gasly, Valtteri Bottas aj Kevin Magnussen a Mexičana vytlačili z prvej desiatky.

“Nevedel som o tom, že skončíme tak skoro,” pripustil víťaz tohtoročných pretekov v Azerbajdžane. “Ale navyše sa zdalo, že nám dnes chýbala tá posledná desatinka. Trochu nám chýbala rýchlosť.”

Pérez mal problém pri práci s pneumatikami, ktoré boli príliš chladné. “Nešlo to hladko. V kvalifikácii ste videli, že rôzni ľudia zvolili rôzne programy. Niektorí na to doplatili a my sme sa ocitli medzi nimi.”

V pretekoch je vždy jednoduchšie udržiavať pneumatiky v optimálnom okne, keďže autá neustále krúžia. To pomôže aj Red Bullu v bitke proti Ferrari, resp. Sergiovi Pérezovi v bitke proti celej prvej desiatke.

“Myslím, že by tu mohla byť pomerne vysoká degradácia. Veľa vecí musíme pred zajtrajškom preskúmať a uvidíme, na čo prídeme,” dodáva Pérez. “V pretekoch by sme mali mať oveľa lepšie tempo ako v kvalifikácii. Dúfam, že nás to posunie dopredu.”