logo F1online.sk

Formula E ma nateraz neláka, prehlásil Schumacher. Preferujem spaľováky

Mick Schumacher
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 11. 2023

Množstvo pretekárov Formuly 1 zamieri po vyhadzove z najvyššej motoristickej súťaže do Formuly E – nie však Mick Schumacher. Nemec bude v nadchádzajúcom ročníku pôsobiť zrejme vo WEC, keďže ho plne elektrifikovaná odnož „efjednotky“ nateraz neláka. Ako sa ale hovorí: „Nikdy nehovor nikdy.“

Syn sedemnásobného šampióna strávil vo Formule 1 dve sezóny – obe vo farbách Haasu, ktorý v Schumacherovi následne stratil dôveru a nahradil ho skúsenejším krajanom Nicom Hülkenbergom. Víťaz Formuly 2 z roku 2020 sa tak vzhľadom na to, že po ňom nesiahol žiaden z iných tímov, ocitol na vedľajšej koľaji a nebyť Mercedesu, ktorý mu ponúkol rolu rezervného jazdca, z F1 by sa zrejme porúčal nadobro.

Pozícia rezervného jazdca sa však „Schumimu“ máli a po ročnej odmlke sa preto vracia do súťažného diania – nie do Formuly E alebo inej sérii blízkej F1, ako by sa mnohí domnievali, ale do WEC s tímom Alpine.

Formule E, kde pôsobí hneď niekoľko bývalých pretekárov F1, vrátane Stoffela Vandoorna, Jeana-Érica Vergneho, Sébastiana Buemiho, Pascala Wehrleina, Lucasa di Grassiho či Nycka de Vriesa, tak dáva košom, i keď nevylučuje, že v budúcnosti vody tejto súťaže predsa len možno načrie.

„Pravdupovediac, Formula E ma (nateraz) neláka,“ vyslovil sa Mick Schumacher pre TuttoMotori. „Mám rád spaľovacie motory, mám rád vôňu benzínu. Bohužiaľ, Formula E nie je pre mňa momentálne to pravé.“

„Ale ktovie, čo prinesie budúcnosť,“ doplnil Nemec. „Ak je to smer, ktorým sa bude v budúcnosti uberať vývoj, budem musieť nastaviť svoje preferencie trochu inak. Milujem však autá zo starej školy: V10 či V8, ktoré voňajú po benzíne, sú hlučné a prebieha v nich spaľovací proces. To je niečo, čoho som fanúšikom,“ zakončil Schumacher.