logo F1online.sk

Gasly má radosť: Celý čas som bol v Sainzovej prevodovke a predbehol som Mercedes!

Pierre Gasly
© Twitter/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala6. 11. 2023

Okrem Júkiho Cunodu si po víkende v Sao Paule mohol radostne poskočiť aj Pierre Gasly. Podpriemerný výkon Mercedesu nahral do karát Alpinu, ktorý to dokázal využiť. Pierre Gasly dorazil do cieľa pred Lewisom Hamiltonom a možno by sa to podarilo aj Estebanovi Oconovi, keby nemal rovnaké problémy ako samotný Lewis.

Alpine má už šiestu priečku v konštruktérskom šampionáte prakticky garantovanú, no to neznamená, že by bol nasýtený. Bolo to vidieť aj na Pierreovi Gaslym, ktorý si od štartu polepšil o osem priečok a naháňal dokonca aj Ferrari.

“Z tímového pohľadu to boli veľmi silné preteky,” radoval sa Pierre Gasly, ktorý v nedeľu ťažil aj z taktiky Alpinu. “Od začiatku víkendu sme sa trochu trápili a spravili sme pár kompromisov, aby sme boli rýchli na rovinkách. Vedeli sme, že v kvalifikácii to bude náročnejšie.”

Obetovať postavenie na štarte v prospech maximálky sa vyplatilo. V Brazílii sa dalo celkom dobre predbiehať. “V nedeľu som bol nakoniec zapichnutý v Carlosovej prevodovke po takmer celú dĺžku pretekov. Podarilo sa mi predbehnúť Mercedes, čo sa tento rok nedialo veľmi často,” pochválil sa.

Na rozdiel od Hamiltona nemal výhodu len z hľadiska maximálky. “Mali sme veľmi dobrý manažment pneumatík a zastávky. Ako tím sme siedmym a desiatym miestom maximalizovali náš výsledok. Pre našu stajňu sú to cenné body.”

Pierre Gasly trochu vyľakal svojich fanúšikov, keď vo vysielačke oznámil problémy s brzdami. Technika bola v Brazílii unavená nielen v prípade Alpinu. “Musíme to skontrolovať, no pedál bol celé dve kolá totálne mäkký. Nebolo to ľahké s manažmentom pneumatík a auta. Tím však z operačného hľadiska odviedol výbornú robotu. Bol to silný výkon.”

Alpine dokázal bodovať už šiestykrát v rade, čo je jeho nové sezónne maximum. Uzavrieť sezónu v takejto forme bude pre celú stajňu dobrá vzpruha pred zimnou pauzou.

“Poznáme svoje auto a vieme, kde sa nachádzame,” hodnotí súčasnú formu Alpinu Gasly. “Chceli sme len odjazdiť čo najlepší víkend, minimalizovať chyby a získať z nášho balíčka maximum. Počas takýchto dní, keď sa Mercedes trápi, musíme spraviť všetko perfektne, aby sme z každej šance vyťažili maximum. Nabudúce to môže byť Aston alebo McLaren.”

Jeho tímový kolega sa v Brazílii najviac zviditeľnil kolíziou s Fernandom Alonsom, no v pretekoch sa táto dvojica vôbec nestretla. Zatiaľ čo Alonso jazdil stabilne na tretej priečke, Ocon sa pohyboval na hranici bodov.

Esteban Ocon mohol skončiť aj vyššie, no v priebehu troch kôl po reštarte spadol z desiateho miesta na pätnáste. “Dobre som sa odlepil a podarilo sa mi vyhnúť všetkému, čo sa dialo predo mnou. Pri druhom štarte sme mali problém so spojkou. Dosť som stratil v porovnaní s tým, čo som po prvom štarte získal. To bola škoda.”

Nakoniec sa vytrápil aj strategicky. “Na rozdiel od všetkých ostatných sme museli ísť na tri zastávky. Mali sme oveľa vyššiu degradáciu ako všetci ostatní. Už od soboty sme mali vysokú mieru opotrebovania pneumatík. Je to vec, ktorú do budúcna musíme pochopiť, pretože to nešlo hladko.”

Boli tri zastávky plánované? “Bolo to súčasťou plánu za predpokladu, že degradácia bude vysoká. Žiaľ, bola.”