logo F1online.skF1online.sk

Podľa Hamiltona je na vine podlaha: Auto skrátka neprisaje k zemi

Lewis Hamilton pred Sergiom Pérezom
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 11. 2023

Nebol to planý poplach. Keď Lewis Hamilton v sobotu vyhlásil, že preteky v Sao Paule určite nevyhrá, zdalo sa, že má až príliš porazeneckú náladu. Ako sa ukázalo po totálnej blamáži strieborných šípov, bol to skôr opis reality. Sedemnásobný šampión uvažuje, že v Brazílii nefungovala podlaha monopostu.

Lewisovi Hamiltonovi sa podaril ukážkový štart, keď predbehol oboch jazdcov Aston Martinu a zaradil sa na tretie miesto za Landa Norrisa. Oveľa viac svetlých momentov by sme však nenašli. Hamilton sa prepadával poradím, cestou dokonca zdržiaval Georgea Russella, a nakoniec zakotvil na ôsmej priečke pred Júkim Cunodom.

Réžia do priameho prenosu zaradila aj vysielačku Lewisa Hamiltona, v ktorej hlásil, že sa nedokáže priblížiť k monopostu pred sebou ani s DRS. V mixzóne sa pokúsil vysvetliť, čo to mohlo spôsobiť.

“Môj odhad je, že naša podlaha proste nefunguje,” pustil sa do svojej krátkej technickej prednášky Lewis Hamilton. “Podlaha skrátka auto neprisaje k zemi. To nás prinútilo nasadiť väčšie zadné krídlo, a tak sme mali na rovinkách obrovský odpor. Na rovinkách strácame kvantum času, s tým neviem nič robiť. V zákrutách sa zas stále kĺžeme. Musíme sa pozrieť na to, prečo sa to dialo na tejto drsnej trati.”

Opäť sa žiada vrátiť sa k špekuláciám z padoku, podľa ktorých Mercedes mal vzhľadom na šprintový formát obavy, že jeho doska podlahy by sa mohla zbrúsiť až pod predpísaný limit. Vraj sa rozhodol pre oveľa konzervatívnejšie nastavenia ako inokedy, keď má k dispozícii tri tréningy a počas simulácií vie v tomto smere nazbierať dostatok dát. Nevieme to potvrdiť ani vyvrátiť, no vyššia svetlá výška by vysvetlila problémy strieborných šípov.

Hamilton prezradil, že ho optimizmom nenaplnil ani dobrý štart a predbehnutie Aston Martinov. “Nie, vedel som, že to bude ťažký deň. V aute sa od včera nič nezmenilo, takže som čakal, že to bude náročné. V sobotu som skrátka zožral pneumatiky a mal som nečakane slabé tempo.”

Nedeľa bola predsa len v istom zmysle lepšia. “Necítil som sa až tak katastrofálne ako v sobotu. Včera mi na pneumatikách nezostalo doslova nič, boli opotrebované až na kostru. Mám pocit, že som odjazdil lepšie preteky z hľadiska manažmentu pneumatík, robil som to najlepšie, ako som vedel. Auto však chvíľu funguje, chvíľu nie. Aj v priebehu kola je veľmi nekonzistentné. Musíme zistiť, čo to spôsobuje.”

A k tomu sa ešte pridružili problémy s kolesom, ktoré vraj Hamiltona ťahalo do jednej strany. “Bolo to strašne čudné. Dumal som nad tým, či pneumatika nebola dobre osadená alebo čo. Auto začalo zatáčať doprava, hoci ja som točil doľava. Ale nakoniec to bolo dobré, možno to boli len nárazy vetra.”

Nárazy-nenárazy, monopost W14 je diva, v histórii monopostov Mercedes určite nie jediná. Môžu za to len nastavenia alebo aj vrodené charakteristiky? “Ťažko povedať. Jedna vec je, že tento monopost je skutočne nevyspytateľný. Počas jedného víkendu z neho máte dobrý pocit, v ďalšej časti však nie. Určite sa však do toho pustíme a zistíme, čo sme mohli spraviť inak. S jedným tréningom sa to však robí ťažko.”

A teraz už len posledné dve veľké ceny. “Vďakabohu!” vydýchol si Hamilton. Znie to dobre? “Áno!” znela suverénna odpoveď formulového rekordéra. “Áno, už len dva preteky s touto vecou a potom, fú, dúfam, že v nej už nebudem jazdiť.”

Súvisiace články

Diskusia