fb pixel
logo F1online.sk

Hamilton nedočkavo odrátava dni do konca: Teším sa, keď sa zbavím tohto auta

Lewis Hamilton pred Georgeom Russellom
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 11. 2023

Monopost W14 mal byť rýchlejší, obratnejší, flexibilnejší, skrátka lepší ako jeho predchodca W13. Určite treba povedať, že predstavuje veľký posun vpred oproti roku 2022, ale stále to nie je ono. Lewis Hamilton prezradil, že sa už nevie dočkať, kedy dá zbohom aj svojmu Mercedesu W14.

Ak by sme sa vrátili v čase o takmer jeden celý rok, na formulových portáloch by sme sa dočítali čerstvé vyhlásenia Lewisa Hamiltona. Sedemnásobný šampión vtedy oznamoval, že sa už teší na moment, keď sa Mercedes W13 poberie na smetisko dejín, a on už doň nikdy v živote nesadne.

Pri čítaní nasledujúcich slov Lewisa Hamiltona vás preto varujeme, že môžete mať pocit déjà vu. “Na posledných pár pretekoch sme boli nadšení z nášho progresu. Vidieť ho bolo vskutku pozitívne,” pustil sa do svojej rozpravy po sobotňajšom šprinte v Sao Paule.

“Potom však prídeme na inú trať a máme najvyššiu degradáciu pneumatík, akú sme nemali už celé veky,” posťažoval sa na nevyspytateľné charakteristiky monopostu W14. “Pri tomto aute skrátka netušíte, čo môžete od neho čakať.”

“Ale už len dva preteky s týmto autom a potom bude preč. A ja budem šťastný!” vyhlásil Hamilton. “Tento rok len odrátavame dni a snažíme sa každý jeden deň si užiť najviac, ako len vieme.”

Sobotu v kokpite Mercedesu by si spomedzi majstrov sveta užil azda len hotový masochista. “Boli to veľmi ťažké preteky. Mali sme dobrý štart, no potom… Balans! Snažili sme sa správne vyvážiť auto nastavením krídla, no auto bolo nedotáčavé, v momentoch pretáčavé, zadné pneumatiky odchádzali. V prostrednom sektore bolo neskutočne nedotáčavé. Pravdepodobne sme spravili chybu v nastaveniach.”

Lewis Hamilton zároveň pripomenul, že Mercedes má jeden z najmenej efektívnych monopostov na štartovom rošte. Zhodou okolností presne to isté tvrdil aj pred spomínaným rokom.

“Myslím, že máme jedno z áut, ktoré majú najväčší odpor,” zamyslel sa Lewis Hamilton a načrtol, kde môže byť pes zakopaný. “Naša podlaha azda nie je taká silná ako napríklad podlaha Red Bullu. Musíme teda nasadiť naozaj veľké zadné krídlo, a potom sme na rovinkách veľmi pomalí. Nemôžeme však nasadiť nič menšie.”

Vysoká degradácia naznačuje, že Mercedes mal i tak málo prítlaku. George Russell v sobotu vyjadril nádej, že párstupňová teplotná zmena by mohla upraviť rozloženie síl v padoku, ale jeho tímový kolega to nevidí tak ružovo. “Nemyslím si, že nám to pomôže. Toto je jeden z okruhov, ktoré sú pre pneumatiky výzvou. My sme však mali najhoršiu degradáciu, akú sme tu kedy zažili. Nespomínam si, kedy naposledy som tu mal také vysoké opotrebovanie pneumatík.”

Súvisiace články