logo F1online.sk

Russell o pneumatikových anomáliách: Ešte nikdy sme neboli tak ďaleko za Maxom

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala4. 11. 2023

Mercedes na šprintovom pódiu chýbal. Lewis Hamilton sa totálne prepadol a hoci George Russell obsadil štvrtú priečku, aj on musí uznať, že na lepšie umiestnenie Mercedes nemal nárok. Jednoznačné a presvedčivé zdôvodnenie však od strieborných šípov nemáme čakať. Russell vie len toľko, že strata na čelo ho prekvapila a zrejme súvisí s pneumatikami.

Keď sa George Russell dostal na druhú priečku a Lewis Hamilton na štvrtú, v garáži Mercedesu sa mohli usmievať. Tieto úsmevy však veľmi rýchlo zamrzli. Hamilton sa ledva udržal v bodovanej osmičke a George Russell skončil štvrtý so stratou 25,879 sekundy na lídra veľkej ceny.

“Ťažko sa to akceptuje a sme dosť zmätení,” spovedal sa reportérom Sky Sports George Russell a poukázal na pravdepodobného vinníka. “Žiaľ, stále je to o pneumatikách a či sa vám ich podarí dostať do optimálneho okna.”

Ako to dosiahnuť, netuší Mercedes a netuší to ani konkurencia. “Hlavne tieto posledné dva víkendy nikto poriadne nechápal, kedy fungujú a kedy výrazne získate. Pred týždňom sme to videli v prípade Ferrari počas kvalifikácie. My sme zas našli rýchlosť v pretekoch. Tu sme ju však odrazu nenašli, hoci sme mali veľké očakávania. Pred nedeľou vám ani neviem. Nie sme príliš optimistickí, ale podmienky budú iné, a tak sa všetko môže úplne zmeniť.”

Red Bully sú v inej lige, to vieme od začiatku sezóny, no Lando Norris sa umiestnil prekvapivo vysoko. George Russell preto dostal otázku, či ho výkon McLarenu nezaskočil. On odvetil, že skôr ho zaskočilo, akí rýchli boli všetci ostatní, nie len McLaren.

“Nikdy sme neboli tak ďaleko ani za Maxom. V 24-kolových pretekoch skončil pred nami o 25 sekúnd, to je viac ako sekunda na kolo,” vypočítal Russell. “To bolo pre nás dosť veľké prekvapenie. Naša rýchlosť však zodpovedala mojim očakávaniam, to len ostatní boli oveľa rýchlejší.”

Súvisia problémy so strachom z diskvalifikácie?

V padoku sa šepká, že po diskvalifikácii v Austine sa možno Mercedes rozhodol staviť na konzervatívnejšie nastavenia odpruženia a svetlej výšky, aby si na hrboľoch nezbrúsil dosku podlahy a vyhol sa ďalšej diskvalifikácii. Takto zodvihnutý monopost generuje aj menej prítlaku, čo má zas neblahý vplyv na degradáciu pneumatík. Auto sa totiž bez prítlaku viac šmýka a prehrieva “čierne zlato” Formuly 1.

Rodák z King’s Lynn opatrne odmietol, že by Mercedes zvolil konzervatívny prístup a zodvihol svetlú výšku auta. “To by som netvrdil. Určite sme na to mysleli, ale Austin bol okruh z úplne inej kategórie. Tunajšia trať je o čosi hladšia. Je na nej niekoľko hrboľov, ale zatiaľ nám to nerobí žiadne starosti.”

Lewis Hamilton sa vzdal už v sobotu. George Russell však na konci tunela vidí isté svetielko. Strieborné šípy by mohli zachrániť vrtochy pneumatík, ktoré mu pokazili sobotu. “Som si stopercentne istý tým, že v nedeľu to bude vyzerať inak. Rozdiel v teplotách má byť až tri stupne, čo znie ako nič, ale v týchto monopostoch a s týmito pneumatikami to je všetko. Držíme si palce, že sa to obráti na dobré, no nemáme žiadne garancie.”