logo F1online.sk

Elliott neprišiel o hlavu, odkazuje Toto Wolff

Mike Elliott
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala4. 11. 2023

V priebehu týždňa sme čakali potvrdenie tých najšialenejších špekulácií, no napokon sme si museli vystačiť len s jedným oznámením z prostredia Mercedesu. Odchod hlavného technického riaditeľa stajne Mikea Elliotta prekvapil, hoci pri pohľade na výkonnosť monopostu W14 by ani nemusel. Toto Wolff však ubezpečuje, že Eliottov odchod s výsledkami nijako nesúvisí.

Mercedes si už na začiatku roka uvedomil, že ani monopost W14 mu majstrovský titul nevybojuje. Strieborné šípy sa preto rozhodli pre dôležitú výmenu a do pozície technického riaditeľa stiahli Jamesa Allisona. Mike Elliott bol aspoň na papieri povýšený — alebo len na papieri. Elliott mal mať totiž v novej pozícii menšiu zodpovednosť za priamy vývoj monopostu, čím Mercedes naznačil, že v tomto smere viac dôveruje Jamesovi Allisonovi.

Nakoniec sme sa dočkali aj Elliottovho odchodu, a to po jedenástich rokoch v službách tímu. Britský inžinier pri oznámení tejto novinky tvrdil, že sa rozhodol po 23 rokoch v športe si dopriať pauzu a zamyslieť sa nad tým, kam povedú jeho kroky potom.

Nebol to však odchod dobrovoľne-nasilu? Toto Wolff v rozhovore pre Sky Sports vyvrátil chýry, že by Elliottov odchod akokoľvek súvisel s nedostatkami súčasného auta. “Nie, Mike bol po mnohé roky mojím zamestnancom číslo jedna z hľadiska jeho výkonov. Bude nám chýbať jeden z najšikovnejších ľudí v tejto brandži.”

“Po toľkých rokoch si to skrátka vypýtalo svoju daň. Podľa mňa je obdivuhodné, keď niekto dokáže povedať: Viete čo, potrebujem sa pustiť do niečoho iného. Ak je niekto taký silný a povie, že nateraz končí, je to dobré,” komentuje jeho odchod tretinový majiteľ stajne.

Aj vo futbale či v hokeji zvykne prísť o hlavu tréner, ak sa tímu nedarí, hoci vôbec nemusí byť na vine on. Tím musí fungovať ako celok. Wolff zdôrazňuje, že to isté platí aj pri vývoji monopostu F1.

“Vývoj monopostu nikdy nie je rozhodnutím jedného jediného človeka. Ako skupinka sa snažíme postaviť najrýchlejšie auto. Pri tom jednom koncepte sme sa už dostali tak ďaleko, až sme si mysleli, že to už máme vyriešené. Nemali sme. Preto sme koncept zmenili. Na auto sme dali množstvo náplastí, aby bolo konkurencieschopnejšie, ako to vidíme teraz, ale nič z toho nesúvisí (s Elliottovým odchodom),” ubezpečil Wolff.

Rovnaký argument platí aj pri opačnej otázke: Bude mať Elliottov odchod negatívny vplyv na vývoj budúcoročného auta? “Ak auto nepodáva dobré výkony, nie je to chybou jednotlivca. A nie je to ani zásluhou jednotlivca, ak je vaše auto rýchle. Naša organizácia je taká silná, že ak z nej odoberiete jeden článok, ostatní to zaň pokryjú, a naopak. Nemyslím si teda, že to nejako ovplyvní nasledujúci rok.”

Súvisiace články